چراغ های خیابان و بزرگراه ها با فناوری نانو تمیز باقی می مانند

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، استفاده از محلول آبگریز نانویب در چراغ های خیابانی و بزرگ راهی موجب شده تا این چراغ ها زمان طولانی تری تمیز بمانند و در نتیجه هزینه شستشو و نگهداری آن ها کاهش یابد.

چراغ های خیابان و بزرگراه ها با فناوری نانو تمیز باقی می مانند

به گزارش گروه فناوری وبلاگ ورزش و تندرستی، تمیز کاری چراغ های روشنایی بزرگراه ها همواره هزینه زیادی را بر دوش سازمان ها دارد از این رو ارائه فناوری که بتواند به کاهش این هزینه ها یاری کند، موردتوجه خواهد بود. شرکت نانوپادشریف یکی از فراوریکنندگان پوشش آب گریز بر روی شیشه و سرامیک حاوی نانوذرات است که اسپری آب گریزکننده شیشه و سرامیک فراوری و به بازار عرضه می نماید.

شرکت گلنور یکی از پیشتازان صنعت برق و روشنایی کشور اقدام به استفاده از این محلول های آب گریز در محصولات روشنایی خود نموده است. استفاده از محلول آبگریز روی محصولاتی نظیر چراغ های مورداستفاده در خیابان یا آزادراه ها، موجب شده تا این چراغ ها تمیزتر بمانند و احتیاج به شستشوی کمتری داشته باشند و در نهایت هزینه نگهداری این چراغ ها به حداقل برسد.

هومن جهانیان فر؛ مدیرعامل شرکت نانوپادشریف، درباره این محصولات می گوید: شرکت گلنور با استفاده از پوشش آب گریز چراغ هایی فراوری نموده که خواص آب گریزی داشته در نتیجه به صورت طولانی مدت تمیز باقی می مانند و با این کار می توان هزینه نگهداری را کاهش داد. پیش از این احتیاج به استفاده از بالابر و تجهیزات ویژه ای برای تمیز کردن چراغ های خیابانی و آزادراه ها بود. اما با یاری این فناوری شستشوی چراغ ها خیلی ساده تر شده و تناوب شستشو نیز به گونه ای تغییر نموده که زمان طولانی تر چراغ ها تمیز می مانند و احتیاج به شستشوی کمتری است.

وی دلیل توسعه این فناوری را وجود احتیاج به چنین فناوری در بازار مطرح نمود که پس از سرمایه گذاری شرکت نانوپاد شریف فراوری این محلول های نانویی صورت گرفته است. در این محلول های آبگریز از نانوذرات SiO 2 استفاده شده است که این نانوذرات نیز در شرکت نانوپاد شریف فراوری می شوند.

گفتنی است، شرکت نانوپاد شریف فناوری دیگری به نام پوشش چربی گریز را فراوری نموده که این فناوری در حال حاضر توسط شرکت اسنوا برای اجاق گاز های خانگی استفاده می گردد.

نانوپادشریف در سال 94 با همکاری چند فارغ التحصیل دانشگاه شریف با هدف پاسخ دهی به احتیاج صنایع با استفاده از فناوری های نوین تأسیس شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چراغ های خیابان و بزرگراه ها با فناوری نانو تمیز باقی می مانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ های خیابان و بزرگراه ها با فناوری نانو تمیز باقی می مانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید