پاسخ سازمان غذا و دارو به کمبود داروهای اعصاب و روان

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن پاسخ به بعضی اخبار مبنی بر کمبود داروهای اعصاب و روان گفت: داروی این بیماران به میزان احتیاج تأمین شده و بیماران نگرانی از این بابت نداشته باشند.

پاسخ سازمان غذا و دارو به کمبود داروهای اعصاب و روان

دکتر مهرعلیان در گفت وگو با وبلاگ ورزش و تندرستی، با اشاره به اینکه روانپزشکان می توانند با خیال آسوده داروی بیماران خود را تجویز نمایند، اظهار کرد: داروهای مورداحتیاج به اندازه کافی در بازار وجود دارد و احتیاجی به تهیه داروهای اعصاب بیش از تجویز پزشک نیست؛ چراکه این داروها با تدابیر اندیشیده شده برای حداقل چند ماه آینده تأمین شده و بازار دارویی به طور کامل رصد می گردد.

وی گفت: تنها داروی بوسپیون دچار کمبود مقطعی شده بود که البته این دارو کم مصرف است و اقدامات لازم در جهت تامین آن اجرا شده و بزودی در دسترس قرار می گیرد. داروی لیتیوم نیز به دلیل مسائل ناشی از تحریم ها و عدم تامین ماده اولیه از سوی کشورهای خارجی، دچار کمبود مقطعی شد و تا دو هفته آینده احتیاج بازار تا خاتمه سال تامین می گردد.

مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: مردم اطمینان داشته باشند که بازار دارویی کشور به صورت مستمر رصد و پایش و اقدامات و پیش بینی های لازم در جهت تامین داروی مورد احتیاج اجرا شده است. در خصوص داروهای اعصاب و روان نیز قول می دهیم کمبودی در تهیه این داروها وجود نداشته باشد و بیماران می توانند داروهای خود را به میزان تجویز پزشک معالج تهیه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پاسخ سازمان غذا و دارو به کمبود داروهای اعصاب و روان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ سازمان غذا و دارو به کمبود داروهای اعصاب و روان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید