هشدار چفرین به اتحادیه های عضو درباره نیمه کاره گذاشتن لیگ ها

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، رئیس اتحادیه فوتبال اروپا به فدراسیون ها و اتحادیه های فوتبال قاره سبز در مورد عواقب نیمه کاره رها کردن لیگ های شان هشدار داد.

هشدار چفرین به اتحادیه های عضو درباره نیمه کاره گذاشتن لیگ ها

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، در پی انتشار اخباری مبنی بر تصمیم اتحادیه فوتبال بلژیک برای سرانجام دادن به مسابقات فصل جاری لیگ های این کشور به دلیل شیوع کرونا در اروپا و معرفی کلوب بروژ به عنوان قهرمان لیگ دسته اول، الکساندر چفرین رئیس اتحادیه فوتبار اروپا (یوفا) به مسئولان فوتبال این کشور درباره عواقب این تصمیم هشدار داد.

لیگ دسته اول فوتبال بلژیک موسوم به ژوپیلر پرولیگ 19 هفته از مرحله گروهی اش را پشت سر گذاشته و تیم کلوب بروژ به عنوان صدرنشین با حاشیه امنیتی 15 امتیازی، تنها یک بازی دیگر تا قطعی کردن راهیابی اش به پلی آف فاصله دارد. تعلیق لیگ اما ادامه مسابقات را در هاله ای از ابهام قرار داده است و با توجه به شرایط موجود در اروپا، گویا مسئولان اتحادیه فوتبال بلژیک تصمیم گرفته اند بروژ را به عنوان قهرمان معرفی نمایند.

چفرین در این خصوص به شبکه ZDF گفت: من فکر نمی کنم که نیمه کاره رها کردن لیگ ها تصمیم درستی باشد. همبستگی یک جاده یکطرفه نیست. شما نمی توانید از سایر درخواست یاری کنید و بعد هر کاری که فکر می کنید بیشتر از همه به نفع تان است را انجام دهید. بلژیکی ها و دیگر فدراسیون هایی که تصمیم به نیمه کاره رها کردن مسابقات شان بگیرند، حضورشان در فصل آینده رقابت هایی اروپایی (لیگ قهرمانان و لیگ اروپا) را در معرض خطر قرار می دهند.

چفرین اضافه کرد: یوفا تمایل دارد که تمامی لیگ های اروپایی در فصل جاری به سرانجام برسند حتی اگر این کار به منزله جابجایی بسیار گسترده بازه زمانی برگزاری بازی ها و انجام آنها پشت درهای بسته باشد. درست است که فوتبال بدون حضور تماشاگران به هیچ وجه با زمانی که آنها در استادیوم ها هستند قابل قیاس نیست اما قطعاً برگزار شدن مسابقات بدون تماشاگر و تماشای آنها از تلویزیون بهتر از برگزار نشدن شان است. مردم هم همین را می خواهند. برای به سرانجام رساندن فصل، نگاه ما به ماه های جولای و آگوست است چون قادر به انجام بازی های این فصل در ماه های سپتامبر یا اکتبر نخواهیم بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار چفرین به اتحادیه های عضو درباره نیمه کاره گذاشتن لیگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چفرین به اتحادیه های عضو درباره نیمه کاره گذاشتن لیگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید