مودم رومیزی 4G که با قیمت کمتر بهترین جایگزین برای هواوی B612 است

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، در میان مودم های رومیزی 4G، هواوی B612 معروف تر و پرفروش تر است.

مودم رومیزی 4G که با قیمت کمتر بهترین جایگزین برای هواوی B612 است

پشتیبانی از سیم کارت و اینترنت TD-LTE به همراه مودم LTE CAT 6 از جمله دلایل اصلی محبوبیت هواوی B612 هستند. البته، عرضه این مودم توسط ایرانسل برای اولین بار در ایران تحت عنوان مودم TF-i60 نیز مزید بر علت بوده است.

اما کاربرانی که دنبال یک مودم رومیزی 4G خوب هستند و قصد استفاده از اینترنت TD-LTE را ندارند؛ دلیل هم ندارد حتما دنبال مودم B612 باشند.

تفاوت مودم های B612 و B315

مودم هواوی B315 تقریبا تمام ویژگی ها، مشخصات و امکانات مودم B612 را دارد به جز اینکه مودم 4.5G یا LTE Cat 6 نیست و متعلق به نسل 4G و LTE Cat 4 با حداکثر سرعت دانلود 150 مگابیت بر ثانیه است.

شاید برای بعضی از کاربران این تفاوت بسیار مهم باشد و در عمل نیز روی کارشان تاثیر بگذارد ولی برای بسیاری از کاربران خانگی و معمولی تفاوت سرعت محسوس نخواهد بود.

هواوی B315 یکی از بهترین مودم های رومیزی 4G در بازار ایران است که اتفاقا هم فروش نسبتا خوبی داشته و هم کاربران از خرید آن راضی هستند.

دلایل فزونی مودم B315

جنس بدنه با کیفیت به طوری که چندین بار زمین بخورد؛ طوری نمی گردد. کیفیت آنتن دهی بالا حتی در خانه، پشتیبانی از سیم کارت ها و اپراتورهای موبایل مختلف در ایران بدون اینکه نیازی به آنلاک کردن باشد و از همه مهم تر، قیمت پایین تر آن نسبت به مودم هواوی B612 دلایل خوبی برای خرید آن هستند.

از 4 درگاه شبکه اترنت RJ-45 با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه برخوردار است. یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه RJ11 برای اتصال تلفن ثابت خانگی به مودم و شماره گیری با سیم کارت 4G را هم به امکانات ارتباطی آن اضافه کنید.

از دو آنتن داخلی 4G بهره می برد ولی جای دو سوکت نوع SMA برای نصب آنتن خارجی هم دارد. یک شیار سیم کارت و کلیدهای Power و WPS دارد.

اپلیکیشن، آنتن دهی خوب و وای فای خانگی

از اپلیکیشن هواوی برای نصب و مدیریت مودم از روی گوشی پشتیبانی می نماید و کاربران گزارش دادند با این اپلیکیشن بسیاری از کارها و تنظیمات خیلی سریع انجام می شوند.

کیفیت آنتن دهی و سرعت اینترنت آن نیز بسیار خوب گزارش شده است. در جایی باشید که کیفیت آنتن دهی اپراتورها خوب است؛ سرعتی از 20 مگابیت تا بالای 30 مگابیت به دست می آورید.

در وای فای از نسل 802.11n روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید و برای اتصال چندین دستگاه به اینترنت در خانه پاسخگو است.

این مودم هم مانند دیگر محصولات هواوی با پشتیبانی از باندهای فرکانسی مختلف در نسخه هایی مانند B315s-22 و B315s-607 و B315s-936 و B315s-608 عرضه شده است که البته بیشتر در ایران مدل B315s-22 را می بینیم.

وقتی این مودم را با هواوی B612 مقایسه می کنیم؛ جز همان بحث سرعت اینترنت بیشتر و ویژگی هایی مانند CA که روی B612 میسر است؛ فزونی خاص دیگری پیدا نخواهید کرد.

نکته بسیار مهم: اکنون انواع مودم تقلبی و غیر اصل هواوی B612 در بازار ریخته شده است که حتی بعضی از آن ها لاک شده شرکت ها هستند که توسط فروشنده ها آنلاین شدند ولی مودم هواوی B315 این دردسرها و مسائل را ندارد و با هر سیم کارتی کار می نماید و یک مودم اصل از شرکت هواوی است.

تا چند ماه پیش این مودم قیمتی در حدود یک میلیون تومان داشت ولی اکنون به دو میلیون و دویست هزار تومان رسیده است. سایت دیجی کالا این مودم را با 6 درصد تخفیف 2 میلیون تومان می فروشد و گارانتی 36 ماهه i.d.h دارد (خرید از سایت دیجی کالا).

اگر بخواهید مدل B315s-22 را با دو آنتن خارجی خریداری کنید؛ باید هزینه ای در حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان بپردازید (خرید از سایت دیجی کالا).

در هفته های اخیر مودم نزتک NZT-99C وارد بازار ایران شده و به طور گسترده ای توسط فروشگاه های فیزیکی و آنلاین شبکه به فروش می رسد. این مودم…

به نظر من شیائومی ZMI MF855 ارزان ترین، به صرفه ترین و بهترین خرید مودم همراه 4G در این روزها است. در حالی که یک مودم همراه 4G خوب…

بسیاری از ما دنبال یک مودم 4G همراه با کیفیت خوب هستیم. مودم های همراه زیادی در بازار ایران هست اما غالبا کیفیت پایینی دارند و…

آخرین به روزرسانی: 7 تیرماه 99 نزدیک به یک سال است که دو اپراتور موبایل ایرانسل و همراه اول بعضی از آنتن ها و دکل های مخابراتی خود…

ظاهرا شرکت مبین نت مودم فورجی یوتل ال 443 را به جای مودم هواوی B612 به مشتریان طرح 360 خود می دهد. همراه اول هم مدتی است…

مودم های همراه از تنوع روترهای بی سیم برخوردار نیستند ولی باز هم وقتی می خواهید وارد بازار شوید تا یک مودم مناسب کارتان بخرید؛ باید چند تصمیم…

در این مطلب لزوما دنبال معرفی سریع ترین مودم های همراه و جیبی بازار نیستیم و می خواهیم ویژگی ها و قابلیت های دیگر مودم های همراه را هم در انتخابمان…

مودم های 4G رومیزی نسبت به مودم های همراه مزایایی دارند که باعث می گردد توجه کاربران را به سوی خود جلب نمایند. مودم های رومیزی که سیم کارت می خورند…

منبع: شبکه چی

به "مودم رومیزی 4G که با قیمت کمتر بهترین جایگزین برای هواوی B612 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مودم رومیزی 4G که با قیمت کمتر بهترین جایگزین برای هواوی B612 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید