شهریاری: در یک کشور توسعه یافته محافظین مثل ایران به دور مسئولین حلقه نمی زنند

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز تصویری که بعضی از مسئولان در خصوص وضعیت جامعه منعکس می نمایند مبتنی بر واقعیات جامعه نیست و مردم فکر می نمایند که مسئولان در جریان وقایع و حقایق ملموس جامعه نیستند که این امر فاصله بین مردم و مسئولان را بیشتر می نماید.

شهریاری: در یک کشور توسعه یافته محافظین مثل ایران به دور مسئولین حلقه نمی زنند

سید کمال الدین شهریاری در گفت و گو با وبلاگ ورزش و تندرستی با اشاره به ضرورت برطرف موانعی که بین مسئولان و مردم فاصله انداخته است، اعلام کرد: زندگی مسئولان و رفتار و کنش آنها می تواند مردم را نسبت به مسئولان بی اعتماد کند. اگر مسئولان به جای خدمت به مردم در فکر پست و مقام و رانت بازی و حفظ منافع شخصی، حزبی، گروهی و یا خانوادگی باشند به طور طبیعی فاصله در بین مسئولان و مردم ایجاد می گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی در بین مسئولان و مردم فاصله ایجاد می گردد که مردم احساس نمایند که مسئولان به مصالح شخصی، قومی و قبیله ای خود فکر می نمایند و هدف آنها از تصدی پست ها نه به عنوان جایگاهی برای خدمت به مردم بلکه جایگاهی برای خدمت به گروه خاصی یا خانواده آنهاست.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در ادامه اعلام کرد: امروز می بینیم که رانت خواری، فساد اداری و مالی نگرانی هایی را در مردم ایجاد نموده و مقداری از اعتماد عمومی نسبت به مسئولان از دست رفته است. مردم احساس می نمایند که مسئولان درد آنها را نمی فهمند.

شهریاری در ادامه توضیح داد: مسئولان در گزارش ها و حرف های خود مسائل مردم را منعکس نمی نمایند. امروز تصویری که بعضی از مسئولان در خصوص وضعیت جامعه منعکس می نمایند مبتنی بر واقعیات جامعه نیست و مردم فکر می نمایند که مسئولان در جریان وقایع و حقایق ملموس جامعه نیستند و فقر، بیکاری، گرانی و فشار اقتصادی بر مردم را احساس نمی نمایند. اینها باعث ایجاد فاصله در بین مسئولان و مردم می گردد.

وی در ادامه با اشاره به برداشته شدن نرده های بین مسئولان و مردم در نماز جمعه تهران اظهار کرد: برداشتن نرده ها در بین صفوف نمازگزاران اقدام درستی است. در کشورهای توسعه یافته که از لحاظ مسائل امنیتی دقت لازم را برای حفظ جان مسئولین دارند، سعی می نمایند این حرکت نماد بیرونی نداشته باشد و در واقع حفظ امنیت به صورت نامحسوس انجام می گردد.

شهریاری در انتها گفت: در یک کشور توسعه یافته زمانی که یک مسئول در بین مردم حاضر می گردد در ظاهر محافظین به صورتی که در کشور ما به دور مسئولین حلقه می زنند، دیده نمی شوند و مردم به طور مستقیم با مسئولان در ارتباط هستند و تمام تمهیدات امنیتی و حفاظتی به طور نامحسوس انجام می گردد. برداشتن این نرده ها نیز به معنای کنار رفتن تمهیدات امنیتی نیست بلکه تمهیدات امنیتی باید در جای خودش باقی باشد چراکه ما همواره مورد غضب دشمنان بودیم و هستیم اما باید به صورت نامحسوس باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شهریاری: در یک کشور توسعه یافته محافظین مثل ایران به دور مسئولین حلقه نمی زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهریاری: در یک کشور توسعه یافته محافظین مثل ایران به دور مسئولین حلقه نمی زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید