سرریز شدن 5 سد در کردستان

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: از 14 سد موجود در استان کردستان پنج سد سرریز شدند.

سرریز شدن 5 سد در کردستان

به گزارش فارس، کامران خرَم عصر امروز در جریان بازدید عکاسان خبری از سد قشلاق اظهار کرد: سد قشلاق با 215 میلیون مترمکعب حجم در مرحله سرریز واقع شده است و هم اکنون در حدود 13 مترسرریز دارد.

وی با اشاره به اینکه ورودی سد قشلاق 14 مترمکعب و خروجی آن نیز 13 مترمکعب سرریز دارد، اضافه کرد: ورودی سال جاری به سد قشلاق 95 میلیون مترمکعب بوده که درمدت مشابه سال گذشته این رقم 106 میلیون مترمکعب بوده است.

وی گفت: در حال حاضرعلاوه بر سد قشلاق سد های گاران، بانه، سد سورال و تالاب زریوار در مرحله سرریز قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کردستان یادآور شد: در حال حاضر کل سد های استان 14 سد است که از این تعداد پنج سد یاد شده سرریز نموده اند.

خرَم به حجم سایر سد های سرریز استان اشاره نمود و گفت: سد بانه 4.2 میلیون مترمکعب، سد گاران 85 میلیون مترمکعب، سد سورال 11.42 میلیون مترمکعب و سد زریوار نیز 65 میلیون مترمکعب حجم دارند.

وی مطرح نمود: سد قشلاق استان 240 هکتار از زمین های بخش کشاورزی استان را تحت پوشش قرار می دهد که از شبکه زهکشی و آبیاری سد و رودخانه قشلاق رهاسازی می شوند.

وی با اشاره به اینکه سد قشلاق آب شرب شهرستان سنندج را تامین می نماید، گفت: در مواقع اضطرار از سد آزاد آب به سد قشلاق منتقل می گردد و خط انتقال آن توسط آب و فاضلاب استان در حال اجرا است.

منبع: فرارو

به "سرریز شدن 5 سد در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرریز شدن 5 سد در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید