راه اندازی سامانه خزانه داری و نظارت اقتصادی

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، اکرمی، خزانه دار کل کشور با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر و با توجه به گستردگی و حجم اطلاعات حوزه های تخصصی نظام مدیریت اقتصادی بخش عمومی از جمله مدیریت نقدینگی و مولدسازی و مدیریت اموال و دارایی های دولت، مدیریت بدهی ها، نظارت اقتصادی و بودجه ای حسابداری بخش عمومی و گزارشگری اقتصادی و… استفاده از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات ضرورت بسیاری دارد.

راه اندازی سامانه خزانه داری و نظارت اقتصادی

وی ادامه داد: به همین منظور خزانه داری کل کشور با هدف تسهیل و تسریع در برطرف نیازمندی های اطلاعاتی و ارتباطی ذینفعان به ویژه ذیحسابان و معاونان ذیحساب، کارکنان امور مالی دستگاه های اجرایی و تمامی دست اندرکاران نظام مدیریت مالی بخش عمومی اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه خزانه داری و نظارت مالی تحت عنوان سخن نموده است که با همکاری مرکز فناوری اطلاعات امنیت فضای مجازی و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور مالی و دارایی امکان نصب و بهره برداری از آن برای تمامی کاربران فراهم شده است.

به گفته خزانه دار کل کشور، نسخه اولیه سامانه تخصصی سخن در گوشی های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید قابل استفاده بوده و محتوای اطلاعاتی آن در قالب گزینه های (منو) اطلاعاتی و ارتباطی، طراحی و عملیاتی شده است.

اکرمی افزود: این سامانه حاوی اطلاعاتی شامل قوانین و مقررات، قانون بودجه کل کشور، بخشنامه های خزانه داری کل کشور، استعلامات، خودروهای دولتی، اوراق مالی اسلامی، نرخ ها/ حد نصاب ها/ مهلت های قانونی، تفاهم نامه های منعقده خزانه داری کل کشور، محورهای پژوهشی، حسابداری و گزارشگری مالی، اخبار و غیره همراه با قابلیت جستجو است.

وی افزود: بعلاوه کانال های ارتباطی نیز در این سامانه طراحی شده که شامل صندوق ارتباط مستقیم با خزانه دار کل کشور و مدیران کل و مشاوران خزانه داری کل کشور برای بیان نظرات و پیشنهادات و نقدها است. بعلاوه گزینه (منوی) ارسال ایده ها و نوآوری های مرتبط با نظام مدیریت مالی بخش عمومی، امکان دریافت پیغام ها و اطلاعیه های صادره خزانه داری کل کشور به وسیله کاربران و غیره از دیگر امکاناتی است که روی سامانه طراحی و قرار گرفته است.

خزانه دار کل کشور با اشاره به اینکه استفاده و بهره برداری کاربران سامانه تخصصی سخن در تاریخ نوزدهم بهمن 1400 در مراسمی با حضور وزیر امور مالی و دارایی رونمایی شد، اظهار کرد: خزانه داری کل کشور آماده دریافت نظرات و پیشنهادات کاربران برای بهبود توسعه کارنمودهای نسخه اولیه سامانه سخن به وسیله صندوق ارتباط مستقیم مشاوران خزانه داری کل کشور است.

آدرس لینک مستقیم برای دریافت برنامه نرم افزاری و نصب سامانه تخصصی سخن به توضیح ذیل بوده و بعلاوه به وسیله درگاه (پورتال) خزانه داری کل کشور نیز قابل دریافت و نصب است.

منبع: ایلنا

منبع: تجارت نیوز

به "راه اندازی سامانه خزانه داری و نظارت اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه خزانه داری و نظارت اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید