رامین طباطبایی: سابقه حریفان تیم ملی بسکتبال قویتر است

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، رامین طباطبایی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به قرعه کشی جام دنیای 2019 بسکتبال و همگروهی ایران با تیم های اسپانیا، پورتوریکو و تونس گفت: اسپانیا که جزو سه تیم برتر بسکتبال دنیا است و در کل بسکتبال خاصی دارد. پورتوریکو هم بسکتبال قدرتمندی دارد. همین الان سه بازیکن تیم ملی این کشور در NBA شاغل هستند و اتفاقاً در امتیازآوری هم فوق العاده عمل می نمایند. تونس هم تیم خوبی دارد.

رامین طباطبایی: سابقه حریفان تیم ملی بسکتبال قویتر است

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص رویارویی با این تیم و پیش بینی چگونگی نتیجه گیری برابر آنها اظهار داشت: اینکه مقابل اسپانیا، پورتوریکو و تونس چگونه بازی کنیم تا حد زیادی به شرایط آن موقع بستگی دارد. در ورزش هیچ موردی قابل پیش بینی نیست اما آنچه مسلم است این تیم ها از نظر سابقه بهتر و قوی تر از ایران هستند. باید آنالیز دقیقی روی این تیم ها داشته باشیم تا بتوانیم نمایش قابل قبولی ارائه دهیم.

طباطبایی با یادآوری اینکه در سرانجام مرحله مقدماتی جام جهانی دو تیم برتر هر گروه راهی مرحله دوم می شوند و تیم های سوم و چهارم گروه ها هم دیدارهای شأن برابر معین صندلی نهایی خود دنبال می نمایند، اظهار داشت: هدف این است که تیم ملی بسکتبال به جمع 16 تیم برتر مسابقات راه پیدا کند. به خصوص اینکه این رقابت ها، حُکم انتخابی المپیک را هم دارد. هشت تیم برتر مسابقات سهمیه المپیک می گیرند. ایران در کنار چین نسبت به کره جنوبی، اردن، فیلیپین و ژاپن شانس بیشتری برای صعود به مرحله دوم دارد.

وی با بیان اینکه در دوره پیشین جام جهانی بسکتبال، تیم ملی ایران پیروز به صعود از مرحله مقدماتی نشد، ادامه داد: کوشش مان این است حداقل تیم دوم گروه شویم و به مرحله دوم صعود کنیم اما اگر غیر از این گردد، شرایط متفاوت خواهد بود. باید سعی کنیم در مرحله دوم عملکردمان به گونه ای باشد که در نهایت صندلیی بهتر از ادوار قبل (نوزدهمی و بیستمی) به دست بیاوریم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر تأثیرگذاری برنامه های آماده سازی در چگونگی حضور تیم ملی در جام جهانی چین یادآور شد: باید در کنار آنالیز کامل و دقیق از حریفان، برگزارنماینده اردوها و دیدارهای تدارکاتی لازم هم باشیم. کوشش مان این است حداقل دو اعزام برون مرزی برای تیم ملی داشته باشیم و در ایران هم میزبان چند تیم شویم. دعوت نامه هایی دریافت نموده ایم اما منتظر بودیم قرعه کشی انجام گردد تا بر اساس آن وضعیت آنها و در کل برنامه آماده سازی را آنالیز کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال که در محل برگزاری قرعه کشی جام جهانی حضور داشت در ادامه این مصاحبه در خصوص وضعیت تیم ها در سایر گروه ها نیز توضیح داد: 32 حاضر در جام جهانی همگی قوی هستند، شرایط سیدبندی مسابقات به گونه ای بود که در هر گروه دو تیم قوی و دو تیم متوسط قرار گرفته اند به همین دلیل تقریباً سطح همه گروه ها یکسان است چون تفاوت زیادی میان تیم های قوی و متوسط با یکدیگر نیست.

وی با یادآوری اینکه چین در گروه اول مسابقات با ساحل عاج، لهستان و ونزوئلا همگروه شده است، ادامه داد: به نظرم وضعیت چین نسبت به دیگر تیم های آسیایی تا حدی بهتر است اما در کل تفاوت خیلی زیادی میان تیم ها نیست.

طباطبایی همچنین در خصوص وضعیت تیم ملی بسکتبال و بازیکنان این تیم برای اردوهای آماده سازی که بعد از ایام نوروز شروع می گردد، گفت: مثل همواره تاکیدم بر این است که تیم ملی بسکتبال جای بهترین ها است. کسانی که برای تیم ملی احترام و ارزش قائل هستند و حرمت آن را حفظ می نمایند. اینکه چه بازیکنانی هم در ترکیب تیم ملی باشند به نظر کادر فنی بستگی دارد.

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، جام جهانی 2019 چین شهریورماه سال آینده به میزبانی چین برگزار می گردد. قرعه کشی 32 حاضر در این رقابت ها به این توضیح است:

گروه A: ساحل عاج، لهستان، ونزوئلا، چین

گروه B: روسیه، آرژانتین، کره جنوبی، نیجریه

گروه C: اسپانیا، ایران، پورتوریکو، تونس

گروه D: آنگولا، فیلیپین، ایتالیا، صربستان

گروه E: ترکیه، جهوری چک، آمریکا، ژاپن

گروه F:یونان، نیوزیلند ، برزیل، مونته نگرو

گروه G: دومینیکن، فرانسه، آلمان، اردن

گروه H: کانادا، سنگال، لیتوانی، استرالیا

منبع: خبرگزاری مهر

به "رامین طباطبایی: سابقه حریفان تیم ملی بسکتبال قویتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رامین طباطبایی: سابقه حریفان تیم ملی بسکتبال قویتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید