دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در قم

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از دستگیری هفت حفار غیرمجاز در قم اطلاع داد.

دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در قم

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی با اعلام این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حضور یک باند حفاری غیرمجاز در منطقه تخت شاه واقع در کیلومتر 55 جاده قم - تهران به قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم و عوامل انتظامی کوشک نصرت نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی قم اضافه نمود: در عملیات اجرا شده هفت نفر هنگام حفر غیر مجاز یک حلقه چاه 20 متری دستگیر و به همراه آلات و ادوات حفاری شامل یک دستگاه موتور برق، پمپ و مقدار 20متر شلنگ، یک دستگاه شاخکی جهت پیدا کردن طلا در زیر خاک، یک دوربین تک چشم، یک قبضه چاقو و سیم و کابل، به پاسگاه انتظامی منتقل شدند.

او توضیح داد: هرگونه کاوش و حفاری غیرمجاز برای دستیابی به اشیای تاریخی برابر ماده 562 قانون مجازات اسلامی ممنوع بوده و مرتکب به حبس و ضبط اشیای مکشوفه محکوم می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در انتها از مردم قم خواست تا برای حفظ میراث فرهنگی استان، گزارش اقدامات مشکوک در اطراف محوطه های تاریخی و تپه های باستانی را به فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی قم با شماره های 37740492 و 37738199 تماس حاصل نمایند و یا به وسیله شماره 110 به پلیس اطلاع دهند تا نیروهای انتظامی در اسرع وقت حضور پیدا نمایند و مانع حفاری های غیر مجاز شوند.

منبع: میراث آریا

به "دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید