خبرنگاران تاکید مقامات ایران و قرقیزستان بر گسترش همکاری های دوجانبه

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، تهران-خبرنگاران-رئیس مجلس قرقیزستان و سفیر جمهوری اسلامی در این کشور در دیداری بر اهمیت تعاملات سیاسی، مالی و فرهنگی و همکاری های مجلسی میان تهران و بیشکک تاکید کردند.

خبرنگاران تاکید مقامات ایران و قرقیزستان بر گسترش همکاری های دوجانبه

به گزارش خبرگزاری 24 قرقیزستان، داستان بیک آدینه بیک اف به نمایندگی از بیشکک و سعید خرازی به نمایندگی از تهران در این ملاقات در مورد شرایط فعلی و چشم انداز توسعه تعاملات سیاسی، مالی، فرهنگی و بشردوستانه دو جانبه بحث و گفتگو کردند و دیدگاه های خود را در مورد گسترش همکاری های مجلسی با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

رئیس مجلس قرقیزستان آمادگی خود را برای گسترش روابط تجاری و مالی با ایران بیان کرد و گفت: در حال حاضر تجارت بین قرقیزستان و ایران به 30 میلیون دلار محدود است، اما این رقم بازتابی از فرصت های مالی موجود بین ما نیست.

وی در ادامه اعلام نمود که جمهوری قرقیزستان به جذب سرمایه گذاری ایران بر صنعت هیدروالکتریک این کشور و همچنین تبادل دانش در مورد ساخت ایستگاه های هیدروالکتریک کوچک و متوسط، علاقمند است.

این مقام ارشد قرقیزستانی در کنار تاکید بر مساله گسترش همکاری ها با تهران به متوقف شدن رانندگان قرقیزستانی در پشت مرزهای ایران نیز اشاره نمود و خواهان همکاری خرازی برای حل این مشکل شد.

نورلان عبدالرحمان اف معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان چندی پیش در یک نشست خبری بیان کرد که 54 راننده کامیون های باری قرقیزستان به دلیل اجرای برنامه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا از خروج از خاک ایران منع شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تاکید مقامات ایران و قرقیزستان بر گسترش همکاری های دوجانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید مقامات ایران و قرقیزستان بر گسترش همکاری های دوجانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید