تقدیر عاملی از انتشار کتاب پیاده روی اربعین؛ روایت مردم شناسانه و جامعه شناختی

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیام های جداگانه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار تهران و جوادی یگانه استاد دانشگاه تهران؛ از تلاش آنان در نگارش و انتشار کتاب پیاده روی اربعین؛ روایت مردم شناسانه و جامعه شناختی پیاده روی اربعین تقدیر کرد.

تقدیر عاملی از انتشار کتاب پیاده روی اربعین؛ روایت مردم شناسانه و جامعه شناختی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ورزش و تندرستی به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیام های جداگانه خطاب به سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیروز حناچی شهردار تهران و محمدرضا جوادی یگانه استاد دانشگاه تهران؛ از تلاش آنان در نگارش و انتشار کتاب پیاده روی اربعین؛ روایت مردم شناسانه و جامعه شناختی پیاده روی اربعین تقدیر کرد.

براساس این گزارش، عاملی در بخشی از این پیام آورده است: آیین سوگواری اربعین حضرت سیدالشهدا ع گذر چهل روز از واقعه ای عالم تاب و پاسداشت آن است تا در دفتر خاطره ها دوباره ثبت شود، گَرد فراموشی نگیرد و از یادها نرود.

برای واقعه نامیرای عاشورا، اربعین و تکرار هرساله آن، حکایت دیگری است از عشق و دلدادگی شیعیان؛ چیزی که باید آن را در اراده بی پایان الهی جست.

همچنین در بخش دیگری از این پیام آمده است: بی تردید آنان که در راستا راه پیمایی به وادی نور الهی گام می نهند، با آفرینش آثار ماندگار، بر چرخ نیلوفری فراز می آیند و بشریت را از ظلمات جهل به جلوات نور راه می برند.

گفتنی است کتاب پیاده روی اربعین؛ روایت مردم شناسانه و جامعه شناختی پیاده روی اربعین توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده و در برگیرنده مجموعه مقالاتی است که در این مقالات سعی شده ابعاد مختلف حماسه عظیم راه پیمایی اربعین حسینی ع مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تقدیر عاملی از انتشار کتاب پیاده روی اربعین؛ روایت مردم شناسانه و جامعه شناختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر عاملی از انتشار کتاب پیاده روی اربعین؛ روایت مردم شناسانه و جامعه شناختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید