برگزیدگان کتاب سال نخبه شمرده شوند

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب خواهان این شد که بنیاد ملی نخبگان در راستای تکریم اهالی قلم، آن گروه از اهل قلمی را که آثار آن ها در جوایز و جشنواره های ملی و بین المللی معتبر، برگزیده می شوند، نخبه تلقی کند و این نخبگان اهل قلم بتوانند از حمایت های گوناگون بنیاد برخوردار شوند.

برگزیدگان کتاب سال نخبه شمرده شوند

نیکنام حسینی پور در گفت وگو با وبلاگ ورزش و تندرستی، از کوشش های جدید و جدی موسسه خانه کتاب برای تجلیل و تکریم بیشتر از اهالی قلم و ارائه خدمات بیشتر به آن ها سخن گفت و اظهار کرد: اکنون و بر اساس آئین نامه های موجود در بنیاد ملی نخبگان، برگزیدگان ادبی کشور در برخی حوزه ها چون شعر، داستان و تخصص های زبانی و ادبی (ترجمعه، زبان شناسی، ویرایش) در دو رده سرآمد ادبی و مستعد برتر ادبی به عنوان نخبه شناخته می شوند و می توانند در ردیف اعضای بنیاد ملی نخبگان قرار گیرند اما این کافی نیست، زیرا بسیاری از کسانی که در حوزه های دیگر صاحب تالیفات مهم و اثرگذار هستند و جزء برگزیدگان جوایز ملی و بین المللی کتاب بوده اند نمی توانند مشمول شرایط عضویت در بنیاد ملی نخبگان شوند.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب در شرح این موضوع گفت: هرساله در کشور ما جوایز مهم و معتبری در حوزه کتاب برگزار می گردد که برخی از آن ها در منطقه و سطح دنیا نیز دارای اعتبار هستند؛ برای مثال جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جشنواره کتاب سال دانشجویی، جایزه دنیای کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و ... . علاوه بر آن برخی از نویسندگان ایرانی در جشنواره ها و جوایز بین المللی، برگزیده یا تجلیل می شوند. همه این جوایز و جشنواره ها صرفا در حوزه ادبیات نیستند و ضرورت دارد نخبگان اهل قلم که در این جشنواره ها و جوایز در بخش های گوناگون ادبیات، مجموعه علوم انسانی، (علوم اجتماعی، علوم سیاسی، روانشناسی، کودک و نوجوان، فلسفه و ...) و حتی علوم محض، علوم کاربردی، و پزشکی برگزیده می شوند بر اساس آئین نامه و شرایطی در زمره نخبگان قرار گیرند.

حسینی پور ضمن تاکید بر ضرورت هم افزایی و همکاری متقابل همه نهادها و موسساتی که می توانند در خدمت اهل قلم و به ویژه پیشکسوتان و برگزیدگان اهل قلم باشند، اضافه کرد: با حمایت جدی از اهل قلم است که می توان به افزایش کمی و کیفی فراوریات ملی و بومی حوزه نشر امیدوار بود، به ویژه در سالی که به عنوان سال حمایت از فراوری ملی نامگذاری گردیده است. یقینا موسسه خانه کتاب نیز به عنوان یگانه مرکز و متولی رسمی ارائه خدمات به اهالی قلم کشور، اعم از نویسندگان، مترجمان و حتی کتابفروشان یا ناشران، این آمادگی را دارد که با همکاری سایر موسسات و نهادهای مرتبط، هر چه بیشتر و بهتر در خدمت رسانی به اهلی قلم فعال باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزیدگان کتاب سال نخبه شمرده شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیدگان کتاب سال نخبه شمرده شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید