با مخالفت فیفا دربی با VAR آنلاین منتفی شد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، قصد داشتیم در بازی پرسپولیس و استقلال از هفته 23 لیگ برتر، سیستم VAR را به صورت آنلاین اجرا کنیم که متاسفانه فیفا با یاری داور ویدئویی در این دیدار مخالفت کرد.

با مخالفت فیفا دربی با VAR آنلاین منتفی شد

استفاده از سیستم یاری داور ویدئویی ماند برای فصل بعد

رئیس دپارتمان داوران می گوید فدراسیون جهانی فوتبال با راه اندازی سیستم ویدئو چک در مسابقات لیگ ایران موافقت نموده است.

داود رفعتی دراین باره گفت: با توجه به این که سیستم VAR احتیاج به تایید فیفا و بورد جهانی بین المللی دارد، طی جلسات متعددی که با فدراسیون جهانی فوتبال داشتیم امروز(دوشنبه) صبح ایمیلی از سوی فیفا به فدراسیون فوتبال ارسال شد که برای راه اندازی سیستم ویدئوچک در مسابقات لیگ در چند مرحله برای ما اعلام کردند.در مرحله اول ما باید اسامی نفرات تیم VAR که شامل مسوول فنی، ارتباطات، اقتصادی، حقوقی و کنترل نماینده را به فیفا معرفی کنیم.در مرحله بعدی فیفا دوره آموزشی را ماه آینده برای تیم VAR در دوحه برگزار خواهد نمود.مرحله سوم آزمایش این سامانه به صورت آفلاین در بازیهای لیگ انجام گردد که خوشبختانه در چندین مسابقه لیگ برتر VAR را به صورت آفلاین مورد ارزیابی قرار دادیم تا مسائل و نواقصی که در این سیستم وجود دارد را ببینیم. بعد از آن بازرسان فیفا به ایران خواهند آمد تا این سامانه در مسابقات لیگ به صورت آفلاین مشاهده نمایند.

رفعتی گفت:قصد داشتیم در بازی پرسپولیس و استقلال از هفته 23 لیگ برتر،سیستم VAR را به صورت آنلاین اجرا کنیم که متاسفانه فیفا با یاری داور ویدئویی در این دیدار مخالفت کرد.ضمن اینکه پیر لوئیجی کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا با دعوت رئیس فدراسیون فوتبال قرار شد برای تماشای این بازی به تهران بیاید و سیستم ویدئوچک را به صورت آفلاین با حضور کولینا در این دیدار اجرا خواهیم کرد.

رئیس دپارتمان داوری گفت: پس از تایید فیفا با یاری داور ویدئویی در مسابقات لیگ،بین 3 تا 9 ماه طول این پروسه طول زمان می برد.بدون تردید فدراسیون فوتبال و کمیته داوران تمام کوشش خود را در این زمینه انجام می دهد که از اول فصل لیگ نوزدهم این سامانه راه اندازی کنید. با چند شرکت به توافقات نهایی رسیدیم. شرایط این شرکت ها با توجه به امکانات و قدرت اجرایی که دارند، از نظر ما قابل قبول بود و فکر می کنیم سیستم آنها نزدیک به استانداردهای بین المللی و قابل استفاده در تمام استادیوم های فوتبال ایران است. البته این تاییدیه فنی سیستم است و درصورت توافق نهایی کیفیت کار بهتر هم خواهد شد.

3-300

منبع: ایران ورزشی

به "با مخالفت فیفا دربی با VAR آنلاین منتفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مخالفت فیفا دربی با VAR آنلاین منتفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید