اپل شاید مدلی از آیپد مینی 6 را با نمایشگر پروموشن عرضه کند

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، اواخر سپتامبر و زمانی که اپل آیپد مینی 6 را به بازار عرضه کرد، کاربران متعددی از مشکل اسکرول ژله ای روی صفحه نمایش 8.3 اینچی این تبلت گله کردند. برای کسانی که نمی دانند باید گفت که این مشکل به این معنی است که نیمی از نمایشگر با سرعت کمتری نسبت به نیمی دیگر رفرش می گردد. به همین علت اسکرول کردن در جهتی عمود بر جهت رفرش شدن نمایشگر ممکن است در بعضی مواقع به ویژه هنگام استفاده از آیپد کاربران را با مشکلاتی روبرو کند. اپل این مشکل را با بیان اینکه این رفتار برای یک صفحه نمایش LCD طبیعی است این طور شرح داده که این نمایشگر ها به صورت خطی رفرش می شوند.

اپل شاید مدلی از آیپد مینی 6 را با نمایشگر پروموشن عرضه کند

به گفته یک منبع مطلع از کشور کره جنوبی به نام FronTron، اپل در حال آنالیز یک به روزرسانی کوچک برای آیپد مینی 6 است که صفحه نمایش 60 هرتزی فعلی دستگاه را با صفحه نمایش 120 هرتزی پروموشن عوض کند. نمایشگرهای پروموشن که از سال 2017 در تبلت های آیپد پرو استفاده می شوند و در مدل های آیفون 13 پرو سال جاری هم گنجانده شده اند، با سرعت 120 بار در ثانیه رفرش می گردد تا اسکرول نرمی را علاوه بر انیمیشین های روان به کاربران ارائه دهند. برای صرفه جویی در مصرف باتری، هنگامی که محتوای روی صفحه نمایش از رفرش ریت سریع آن بهره نمی برد، نمایشگر پروموشن به 10 هرتز کاهش می یابد (10 بار در ثانیه رفرش می گردد). برای مثال هنگامی که شما در حال گشت وگذار در صفحات مجازی و انجام بازی های سنگین هستید، این نمایشگر از رفرش ریت 120 هرتز خود استفاده می نماید. اما وقتی در حال خواندن ایمیل و سایر متن ها هستید، این نمایشگر دلیلی بر استفاده از این نرخ رفرش ریت نمی بیند.

این منبع اطلاعاتی می گوید که اپل در حال آزمایش پنل های 8.3 اینچی است که به وسیله سامسونگ فراوری می گردد. اگر اپل تصمیم بگیرد نمایشگر آیپد مینی 6 را به روز کند، به کسانی که قبلا این دستگاه را خریداری نموده اند کمکی نمی نماید. اگر اپل چنین اقدامی را انجام دهد، ثابت می نماید که اسکرول ژله ای این نمایشگر یک ایراد به شمار میرود نه حالت طبیعی یک نمایشگر LCD. بنابراین بهتر است ببینیم که در روز های آینده اپل چه واکنشی به این شایعه نشان خواهد داد.

لازم به ذکر است که اپل در رویداد 14 سپتامبر خود از محصولات نو خود رونمایی کرد که تبلت آیپد مینی 6 هم یکی از این محصولات بود. آیپد مینی نو 2021 تقریبا یک نسخه ی کوچک شده از آیپد ایر 2020 است. بدنه آلومینیومی، لبه های مسطح، حاشیه های صفحه نمایش کوچک، دکمه پاور با تاچ آیدی، پورت USB-C و داک مغناطیسی برای اپل پنسل، از جمله ویژگی هایی از آیپد مینی 6 هستند که در نگاه اول به چشم می خورند و البته نبود کانکتور کیبورد هم کمی عجیب به نظر می رسد. این طراحی نو به شدت احتیاج بود، چون تمامی آیپد مینی های قبلی طراحی یکسانی داشتند و از حدود 10 سال پیش که اولین نسل آیپد مینی معرفی گردید، از یک طراحی مشابه با حاشیه های بزرگ در بالا و پایین صفحه بهره می بردند. پس تغییر در طراحی آن خوشایند است و در دست گرفتن آن احساس فوق العاده ای را القا می نماید.

به خاطر مقدار کوچک آیپد مینی 6، محل قرار گیری دکمه های صدا با سایر مدل ها فرق دارد. زمانی که آیپد مینی 2021 را به صورت افقی در دست بگیرید، دکمه ها در سمت چپ و پایین دستگاه قرار می گیرند. مکانی که معمولا دکمه های تنظیم صدای تبلت در آن قرار می گرفت، در آیپد مینی 6 برای صندلی اختصاصی اپل پنسل تعبیه شده است. این آیپد کوچک از نسل دوم اپل پنسل پشتیبانی می نماید. با توجه به اینکه اپل قصد کنترل هزینه ها را دارد، فقط یک دوربین عقب در این دستگاه حضور دارد و خبری از فیس آیدی نیست.

همان طور که در قسمت بالا هم به آن اشاره شد، آیپد مینی 6، صفحه نمایش 8.3 اینچی با وضوح و رنگ خوب دارد. این صفحه نمایش IPS با وجود اینکه حداکثر روشنایی 500 نیت را به همراه دارد، اما در خارج از منزل و در زیر نور خورشید نیز محتوای آن دیده می گردد. البته قطعا حداکثر روشنایی آن به 600 و 800 نیت آیپد پرو 2021 و آیفون 13 نمی رسد و در زیر نور مستقیم خورشید لکه ها و اثر انگشت های روی صفحه نمایش را مشاهده می کنید.

به گفته اپل، این آیپد پوشش اولئوفوبیک دارد که در برابر اثر انگشت مقاومت می نماید. اما در واقع آن طور که باید و شاید ایدئال نیست و ما توقع بیشتری از آیپد مینی فراوری شده در سال 2021 داشتیم. اپل در نسل ششم، بلندگوهای استریو نو و سنسور 12 مگاپیکسلی بهبود یافته در دوربین های سلفی و اصلی را به کوچک ترین تبلت سال جاری خود اضافه نموده است. دوربین سلفی به سنسور فوق عریض مجهز است که از ویژگی Center Stage پشتیبانی می نماید و دوربین اصلی هم قابلیت ضبط ویدیوهای 4K را دارد.

در کنار طراحی زیبا و نو، این تبلت با سخت افزار نوی هم به میدان آمده است. طبق ادعای کوپرتینویی ها، پردازنده A15 Bionic به کار رفته در آیپد مینی نو 40 درصد و پردازشگر گرافیکی آن 80 درصد نسبت به نسل قبل سریع تر عمل می نمایند. برای کاربرانی که از تبلت استفاده نسبتا زیادی می نمایند، آیپد مینی 2021 با هر بار شارژ تقریبا یک روز دوام می آورد. باتری 5078 میلی آمپر ساعتی آن به مقدار یک باتری گوشی بزرگ است و مانند آیپد پروها تا دو روز دوام نخواهد آورد. اما به طور کلی با توجه به مقدار و عملکرد آن، باتری مناسبی دارد.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل شاید مدلی از آیپد مینی 6 را با نمایشگر پروموشن عرضه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل شاید مدلی از آیپد مینی 6 را با نمایشگر پروموشن عرضه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید