اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور در مراسمی از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور وزیر بهداشت و همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری راه اندازی شد.

اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی به نقل از ایسنا، این محصول پس از تایید سازمان غذا و دارو به شکل قلم آماده تزریق، در کشور توسط شرکت فرآورده های پویش دارو در شهرک صنعتی پردیس تهران تولید خواهد شد.

با راه اندازی این خط تولید و همچنین خطوط مشابهی که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد، در کشور علاوه بر تامین نیازهای داخلی این محصول مهم، پرمصرف و استراتژیک، ایران به عنوان یکی از تولید کنندگان انسولین قلمی در منطقه ظاهر خواهد شد.

انسولین قلمی در ایران تولید شد | ارزان بخرید و درد نکشید

انسولین قلمی بالاترین میزان ارزبری را دارد که حدود 200 تا 250 میلیون دلار است. با توجه به راه اندازی این خط و خطوط تولید دیگر در آینده، شاهد صرفه جویی ارزی چشمگیری در حوزه دارو و افزایش دسترسی بیماران دیابتی به این فرآورده خواهیم بود.

قلم انسولین گلارژین 300 واحدی است که به همت محققان ایرانی شرکت فرآورده های پویش دارو به مرحله تولید رسیده و انسولین گلارژین زیرمجموعه ای از انسولین های آنالوگ بوده که به روش های بیولوژیک و نوترکیب تولید شده و دارای طول اثر 24 ساعت است.

مصرف انسولین های قلمی و آنالوگ در دهه اخیر به علت سهولت در استفاده بیماران و اثربخشی و ایمنی بالاتر از سایر انسولین ها، رشد چشمگیری در جهان داشته است و با تولید بازالین، ایران در زمره معدود کشورهای تولیدکننده انسولین آنالوگ در جهان قرار گرفته است.

ایمنی و اثربخشی بازالین، در مطالعات بالینی مختلف در مقایسه با نمونه های برند این محصول به اثبات رسیده است.

شرکت فرآورده های پویش دارو یک شرکت دانش بنیان بوده و فعالیت خود را در سال 1376 آغاز کرده و اولین شرکت داروسازی تولیدکننده فرآورده های دارویی نوترکیب در خاورمیانه است و پیش از این نیز داروهای بیولوژیک دیگری همچون پی دی پویتین (درمان کم خونی بیماران کلیوی و مبتلا به سرطان)، پی دی لَستا و پی دی گراستیم (درمان نوتروپنی ناشی از شیمی درمانی)، پی دی فرون و پگافرون (درمان هپاتیت)، پی دی گِروث (درمان نارسایی رشد در بچه ها) را روانه بازار دارویی ایران کرده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین خط تولید انسولین قلمی در کشور راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید