احتمال بالا آمدن تراز آب کارون در محدوده اهواز

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: در 24 ساعت آینده تراز آب رودخانه کارون بالا می آید و احتمال طغیان رودخانه وجود دارد که منجر به غیرایمن شدن سواحل رودخانه کارون در شهر اهواز خواهد شد.

احتمال بالا آمدن تراز آب کارون در محدوده اهواز

علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بعد از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: دبی آب رودخانه کارون در حال حاضر یک هزار و 500 است که با توجه به پیش بینی هواشناسی و اخطار مدیریت بحران پیش بینی می گردد در اثر بارش های حوزه آبریز کارون در بالادست اهواز دبی رودخانه کارون به حدود 2 هزار برسد که منجر به بالا آمدن تراز آب رودخانه در سواحل کارون شهر اهواز می گردد.

وی اضافه کرد: به میهمانان نوروزی که در سواحل کارون چادر برپا کردند و یا وبلاگ ورزش و تندرستیانی که از سواحل کارون به قصد تفریح استفاده می نمایند هشدار داده می گردد طی 24 ساعت آینده تراز آب رودخانه کارون بالا می آید و احتمال طغیان رودخانه وجود دارد که منجر به غیرایمن شدن سواحل رودخانه کارون در شهر اهواز خواهد شد.

عالی پور گفت: قایق سواری در رودخانه کارون با توجه به پیچ هایی که در راستا حرکت رودخانه ممکن است ایجاد گردد قابل اطمینان نخواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان این که مردم هشدارها را جدی بگیرند، مطرح نمود: مردم حداکثر تا 3 روز آینده از سواحل رودخانه کارون کاملاً فاصله بگیرند به همین دلیل محل های اسکان مسافران نوروزی افزایش ظرفیت داده شده است.

وی گفت: نمایشگاه دائمی بین المللی خوزستان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است که امکانات مختلفی در این نمایشگاه مهیا شده و میهمانان می توانند ایام اقامتی خود را کاملاً ایمن سپری نمایند. همچنین اماکن اقامتی آموزش وپرورش در مدارس شهر اهواز از دیگر گزینه های انتخابی برای میهمانان نوروزی است.

عالی پور با اشاره به امکان آب گرفتگی دوباره زیرگذرهای اهواز، اظهار کرد: زیرگذرها در 4 نقطه پل سوم جنب پارک لاله، پل سلمان فارسی از سمت ساحل غربی، پل سوم از سمت ساحل غربی و زیرگذر شریعتی احتمال آب گرفتگی دارند و در جلسه مدیریت بحران اهواز مقرر شد بعضی مجاری آب به سمت رودخانه یک طرفه گردد و با تعبیه پمپ های سیار آب به سمت رودخانه تخلیه گردد.

وی اضافه کرد: از مردم تقاضا داریم از خودروهای تک سرنشین استفاده ننمایند تا عبور خودروها به حداقل برسد و شاهد کاهش بار ترافیکی در سطح شهر به ویژه زیرگذرها باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "احتمال بالا آمدن تراز آب کارون در محدوده اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بالا آمدن تراز آب کارون در محدوده اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید