4 هزار میلیارد تومان آورده برای مترو با ایجاد مجتمع های ایستگاهی

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، خبرنگاران آنلاین:رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به لزوم راه اندازی مجتمع های ایستگاهی مترو گفت: با راه اندازی مجتمع های ایستگاهی می توان سالانه 3 تا 4 هزار میلیارد تومان برای مترو، آورده کسب کنیم.

4 هزار میلیارد تومان آورده برای مترو با ایجاد مجتمع های ایستگاهی

محمد علیخانی در گفت وگو با شهرنوشت شرح داد: مجتمع های ایستگاهی از زمان مدیریت آقای هاشمی در مترو شروع به کار نموده اند. این ایده الگوبرداری شده بود و تاثیر به سزای اقتصادی را به همراه داشت.

علیخانی گفت: ایجاد و بهره برداری از این مجتمع های ایستگاهی در آن دوره حدود 2 هزار میلیارد تومان آورده اقتصادی داشته است. به این منظور ایستگاه هایی که قابلیت ایجاد مجتمع های ایستگاهی در کنار آن ها وجود داشت؛ شناسایی شد و اگر شخصی زمینی در کنار این ایستگاه ا داشت با او وارد مذاکره می شدند یا با صدور مجوزهایی برای مترو آورده ایجاد می کردند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران هم به وسیله مجوزی که برای زمین های مذکور صادر می کرد به جای دریافت پول؛ آورده ای در اختیار مترو قرار می داد و سرمایه ای برای مترو ایجاد می شد.

علیخانی با اشاره به انتقال شرکت مجتمع های ایستگاهی به معاونت اقتصادی و اقتصادی اضافه نمود: این انتقال باعث شد که عملاً فعالیت های این شرکت مسکوت گردد و اگر سرمایه ای وجود داشت فروخته شد و پولی در اختیار مترو قرار نگیرد.

او با اشاره به مصوبه کمیسیون عمران و حمل نقل در شورای پنجم به منظور خارج شدن شرکت مجتمع های ایستگاهی از معاونت اقتصادی و اقتصادی گفت: در حال حاضر شرکت مجتمع های ایستگاهی تحت نظر مترو فعالیت می نماید و در این مدت روی پروژه و سرمایه گزاری هایی مطالعه شده و به زودی شاهد چند سرمایه گذاری در این بخش خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با اشاره به لزوم همکاری شهردار تهران و مناطق 22 گانه در جهت صدور مجوزهای لازم اضافه نمود: در حال حاضر احتیاج است آقای حناچی به معاونت شهرسازی و معماری و شهرداران مناطق دستوری دهند تا در این زمینه فعال شوند زیرا فعالیت مجتمع های ایستگاهی در این وضعیت اقتصادی می تواند یاری خوبی برای پیشرفت و توسعه مترو باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "4 هزار میلیارد تومان آورده برای مترو با ایجاد مجتمع های ایستگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 هزار میلیارد تومان آورده برای مترو با ایجاد مجتمع های ایستگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید