پرسپولیس 11، 9 استقلال؛ یکه تازی پرسپولیس در 6 فصل اخیر

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، پرسپولیس و استقلال دو قطب سنتی فوتبال ایران هستند که در طول تاریخ رقابت نزدیکی داشتند. این رقابت در لیگ برتر هم ادامه پیدا کرد و پرسپولیس به نام پرافتخارترین تیم مسابقات و استقلال به نام رکورددار بیشترین امتیاز در ادوار بازی ها شاخص ترین تیم های 20 فصل تاریخ لیگ برتر هستند.

پرسپولیس 11، 9 استقلال؛ یکه تازی پرسپولیس در 6 فصل اخیر

در 19 دوره قبلی لیگ برتر، پرسپولیس 10 بار از استقلال بالاتر قرار گرفته بود، در 9 دوره هم استقلال چنین وضعی را نسبت به پرسپولیس تجربه کرده بود. استقلال در صورتیکه در این فصل از رقیب دیرینه خود سبقت می گرفت می توانست همه چیز را به مساوات بکشاند. آبی پوشان تا فاصله 3 هفته به انتها لیگ همچنان این فرصت را داشتند، ولی پیروزی پرسپولیس مقابل ماشین سازی عملاً باعث شد تا این رویا نقش بر آب شود. البته هنوز قهرمانی پرسپولیس قطعی نشده و استقلال هم همچنان شانس کسب مقام دوم را دارد، ولی آنچه که مسجل شده آن است که با توجه به اختلاف 8 امتیازی پرسپولیس و تنها 2 هفته باقیمانده از لیگ، پرسپولیس بار دیگر بالاتر از استقلال فصل را به انتها خواهد رساند.

این برای ششمین فصل پیاپی است که این اتفاق میافتد و از لیگ پانزدهم که عصر طلایی پرسپولیس آغاز شد، سرخپوشان همیشه فصل را در موقعیتی بهتر نسبت به استقلال به انتها رساندند و همیشه جزو دو تیم بالای جدول بودند. همانطور که ادوار اخیر دوران برتری پرسپولیس نسبت به استقلال است، قطب دیگر مرکز سابقه چنین روز هایی را دارد. استقلال از لیگ هشتم تا دوازدهم فصل را بالاتر از پرسپولیس به انتها رساند و در آن مقطع 8 به 4 از پرسپولیس پیش بود، ولی موفقیت پرسپولیس در فصول اخیر باعث شد تا این تیم از استقلال پیشی بگیرد.

فوتبال 360

منبع: فرارو

به "پرسپولیس 11، 9 استقلال؛ یکه تازی پرسپولیس در 6 فصل اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس 11، 9 استقلال؛ یکه تازی پرسپولیس در 6 فصل اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید