همایش بین المللی یگانگی و بیگانگی در اندیشه عرفانی مولانا برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، علی بابایی دبیر اجرایی چهارمین همایش بین المللی مولانا با اسم یگانگی و بیگانگی در اندیشه عرفانی مولانا در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: همایش بین المللی عرفان مولانا هر دو سال یک بار به منظور آشنایی با افکار مولانا و ارتباط آن با دنیای معاصر در کشورهای منطقه برگزار می گردد.

همایش بین المللی یگانگی و بیگانگی در اندیشه عرفانی مولانا برگزار می گردد

وی با بیان اینکه مولوی شخصیتی چندفرهنگی است، اضافه نمود: پرداختن به اندیشه های او می تواند به همگرایی همه جانبه ای در میان ملل مختلف دنیا و منطقه بیانجامد و در دنیایی که مدام تهدیدهای مختلف روح و اندیشه های معنوی و معرفتی را تهدید می نماید، پرداختن به اندیشه های معرفتی امری واجب تر جلوه می نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه نمود: برگزاری همایش ها یکی از راه های مناسب برای تحقق این اهداف است و بازتاب همایش های این چنینی به وسیله امکانات فضای مجازی دسترسی به محتوای سخنرانی ها و مقالات را راحت تر می نماید، کما اینکه فضای مجازی به اسم ابزار، خود به عطر خوش مباحث عرفانی و حکمی آغشته می گردد.

وی اضافه نمود: با توجه به همه محدودیت هایی که در دوران کرونایی وجود داشت، استقبال پژوهشگران از این همایش بسیار خوب بود و نزدیک به 100 مقاله تخصصی به همایش ارسال شده است که از این میان نزدیک به 8 مقاله منتخب در روز همایش ارائه خواهد شد.

بابایی گفت: این همایش پیش از ظهر روز دوشنبه 19 مهرماه جاری در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی به صورت حضوری و برخط برگزار خواهد شد و اساتید برجسته ای نظیر استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی و منوچهر صدوقی سها به اسم سخنران، به ایراد سخن خواهند پرداخت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "همایش بین المللی یگانگی و بیگانگی در اندیشه عرفانی مولانا برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش بین المللی یگانگی و بیگانگی در اندیشه عرفانی مولانا برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید