ساده انگاری عامل اصلی اوج گیری شیوع کروناست

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، خبرنگاران/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید نمود که ساده انگاری و تصور عادی شدن شرایط مهمترین عامل تاثیرگذار در اوج گیری مجدد شیوع کرونا در فارس و موجب نگرانی شدید سیستم سلامت است.

ساده انگاری عامل اصلی اوج گیری شیوع کروناست

دکتر سید روح الله حسینی دوشنبه اول آذر، در تشریح آخرین شرایط شیوع کروناویروس در استان فارس، از افزایش تعداد بیماران نو بستری شده در مراکز درمانی استان فارس اطلاع داد و گفت: طی روز گذشته 159 بیمار نو دارای علائم و مشکوک ابتلا به کرونا در بیمارستان های فارس بستری شده اند.

او آخرین آمار تعداد بیماران بستری در فارس را 1192 نفر اعلام و اضافه نمود: متاسفانه 164 نفر از این بیماران به علت وخامت شرایط جسمانی، در بخش های آی سی یو، تحت مراقبت ویژه درمانی هستند.

حسینی با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز، بیش از یک میلیون و 729 هزار و 700 مورد تست تشخیصی اعم از PCR و سریع در فارس انجام و منجر به شناسایی 495 هزار و 464 بیمار مبتلا به کووید 19 شده است، گفت: از ابتدا تا به امروز 483 هزار و 288 بیمار مبتلا به کرونا در فارس بهبود یافته اند.

افزایش جانباختگان کرونا به 7194 نفر در فارس

این مقام مسئول بعلاوه از جان باختن 6 هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته اطلاع داد و اضافه نمود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون در فارس، به هفت هزار و 194 نفر افزایش یافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه تا کنون پنج میلیون و 766 هزار و 867 دُز واکسن کرونا در فارس تزریق شده است، گفت: از این تعداد سه میلیون و 121 هزار و 992 دُز نوبت اول و دو میلیون و 644 هزار و 875 دُز نوبت دوم واکسن کرونا بوده است.

حسینی با اعلام نگرانی مجموعه سلامت فارس نسبت به افزایش بی توجهی های عمومی و ساده انگاری در خصوص خطر این بیماری و پیامدهای ناگوار آن، اضافه نمود: بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی موجب شده تا سال جاری علاوه بر بیماری کووید 19 ، احتمال روبرو شدن با بیماری آنفولانزا نیز وجود داشته باشد.

او ادامه داد: در دو سال گذشته با توجه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، موج آنفولانزا را تجربه نکردیم؛ اما شرایط کنونی جامعه و بی توجهی به رعایت بهداشت، موجب اوج گیری خطر شیوع آنفولانزا در کنار کرونا شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به مردم توصیه کرد که ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک را جدی بگیرند تا علاوه بر کرونا، از بیماری های فصلی نیز مصون بمانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ساده انگاری عامل اصلی اوج گیری شیوع کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساده انگاری عامل اصلی اوج گیری شیوع کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید