اعزام 1600 نیروی ارتش آمریکا به واشنگتن دی سی

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، وزارت دفاع آمریکا از اعزام 1600 نیروی ارتش به پایگاهی در نزدیکی واشنگتن اطلاع داد تا در صورت احتیاج وارد عمل شوند.

اعزام 1600 نیروی ارتش آمریکا به واشنگتن دی سی

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا سه شنبه شب بیان کرد که بعد از چند شب اعتراضات خشونت بار، 1600 نیروی ارتش را به منطقه واشنگتن دی سی اعزام نموده است.

جاناتان رث سخنگوی پنتاگون با انتشار بیانیه ای گفت: عناصر ارتش در پایگاههای نظامی منطقه کپیتال نشنال مستقر شده و وارد واشنگتن دی سی نشده اند.

وی افزود که نیروهای ارتش در سطح بالای آماده باش قرار دارند و فعلا در حمایت از عملیاتهای نیروهای پلیس شهری مشارکت نمی نمایند.

اعزام نظامیان ارتش در شرایطی انجام شده است که بعضی فرمانداران آمریکایی مخالف استقرار ارتش برای مقابله با اعتراضات هستند و میگویند که رئیس جمهور بدون مجوز آنها نمیتواند مستقیما ارتش را وارد عمل کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در نشست خبری خود تهدید کرد که اگر فرمانداران ایالتها اقدامات لازم و ضروری را برای ساکت کردن اعتراضات انجام ندهند شخصا دستور استقرار نیروهای ارتش را در ایالتهای مختلف صادر خواهد نمود.

رئیس جمهور آمریکا دستور استقرار نیروهای گارد ملی به اندازه ای که بر اوضاع مسلط شوند را صادر کرد و گفت در صورتی که فرمانداران ایالت ها از اجرای این قانون خودداری نمایند فورا ارتش را در این ایالت ها مستقر خواهد نمود.

این درحالیست که شبکه سی ان ان روز سه شنبه گزارش داد، چندین مقام وزارت دفاع آمریکا عمیقا نگران چنین دستوری هستند. آنها به دنبال یک پاسخ قوی به ترامپ هستند که شرایط هنوز به حدی نرسیده است که استقرار نیروهای ارتش لازم و مورد احتیاج باشد مگر اینکه فرمانداران ایالتی به طور شفاف اعلام نمایند که استقرار ارتش احتیاج است.

منبع: جام جم آنلاین

به "اعزام 1600 نیروی ارتش آمریکا به واشنگتن دی سی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام 1600 نیروی ارتش آمریکا به واشنگتن دی سی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید