چهارمحال و بختیاری می تواند به قطب چوگان کشور تبدیل گردد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، سرپرست هیات چوگان چهارمحال و بختیاری گفت: وجود مرغ زار چغاخور و تالاب بین المللی گندمان امکان تبدیل شدن استان به قطب چوگان در کشور را فراهم می نماید.

چهارمحال و بختیاری می تواند به قطب چوگان کشور تبدیل گردد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، محمد حکیم آذر با اشاره به اینکه آموزش چوگان در سنین پایه باید در اولویت باشد، اظهار کرد: شرایط جغرافیایی چهارمحال و بختیاری موجب گردیده با چمن زارها و مرغزارها متعددی روبرو باشیم و همین امر امکان گسترش چوگان از جهت های مختلف از جمله علمی را ایجاد می نماید.

وی اضافه نمود: چوگان ملی ترین ورزش ایرانی است چراکه کشورمان خواستگاه این ورزش است.

سرپرست هیات چوگان چهارمحال و بختیاری در ادامه اعلام کرد: اهتمام فدراسیون چوگان برای توسعه این ورزش و همچنین ظرفیت های استان می تواند استان را به قطب چوگان در کشور تبدیل کند.

حکیم آذر اعلام نمود: مرغ زار چغاخور و تالاب بین المللی گندمان امکان برگزاری مسابقات و توسعه چوگان را فراهم می نماید.

وی گفت: چغاخور منطقه وسیعی بوده و چمن زاری است که ثبت ملی گردیده و به هیچ عنوان قصد تصرف یا ساخت و ساز در این منطقه وجود ندارد بلکه می توان از این مکان درست استفاده کرد و موجب کسب منافع زیاد برای این منطقه و همچنین جذب گردشگر شد.

حکیم آذر اعلام نمود: طبق صحبت با رییس فدراسیون چوگان، اهتمام جدی از سوی فدراسیون وجود دارد که می توان چغاخور را به عنوان بزرگترین سایت ورزش چوگان دنیا به ثبت رساند. این امر می تواند سبب کسب منافع زیاد برای این منطقه و همچنین جذب گردشگر گردد.

وی توضیح داد: امید است با همراهی مسئولان استانی و فدراسیون، سایت چوگان در شهرکرد راه اندازی گردد تا مسایل آموزشی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چهارمحال و بختیاری می تواند به قطب چوگان کشور تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمحال و بختیاری می تواند به قطب چوگان کشور تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید