ویژگی تیم برانکو: 27 بازیکن در سه گروه

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، برانکو بازیکنان پرسپولیس را به سه گروه تقسیم نموده. یک گروه برای حضور در ترکیب اصلی رقابت می نمایند. گروه دوم به عنوان ذخیره به ترکیب می آیند و گروه سوم، جوان هایی که شانسی برای فیکس شدن ندارند.

ویژگی تیم برانکو: 27 بازیکن در سه گروه

اصرار بر خلوت بودن تمرینات، همیشه یکی از دغدغه های برانکو بوده. او زمانی که راهنمایی پرسپولیس را پذیرفت، این تیم 32 بازیکن در لیست خود داشت اما برانکو ایوانکوویچ در همان روزهای نخست چند بازیکن را خط زد و در نخستین تابستان هم تعداد بازیکنان را به 25 نفر رساند. این پروسه در فصل 95-96 و 96-97 هم تکرار شد. پرسپولیس این فصل ها را هم با 27 بازیکن شروع کرد و سال جاری که پنجره جابجایی باز شد، دوباره تعداد بازیکنان به 27 نفر رسید.

در واقع برانکو در این سالها تعداد بازیکنان پرسپولیس را روی همین عدد ثابت نگه داشته و در تمام این مدت ترکیب تیم را به سه گروه از بازیکنان تقسیم نموده. یک گروه برای حضور در ترکیب اصلی رقابت می نمایند. گروه دوم بازیکنانی هستند که به عنوان ذخیره گاه در ترکیب جای می گیرند و گروه سوم، بازیکنان جوانی که شانس بسیار کمی برای حضور در ترکیب اصلی این تیم دارند. اگر قرار به شمارش باشد، 12 تا 13 نفر در لیست اول جای می گیرند، 7 تا 8 نفر در لیست دوم و مابقی نفرات در لیست سوم.

فهرست پرسپولیس در شرایط فعلی (بدون احتساب انصاری) 27 بازیکن دارد که از این جمع ماهینی پس از عید نوروز شرایط بازی خواهد داشت. سرخ ها در شرایطی گادوین منشا، احسان علوان زاده، احمد بهاروندی و شاهین عباسیان را در لیست خروج قرار داده اند که محدودیتی در لیست خود نداشتند اما برانکو مصر بود که آنها بروند که دلیلش را باید در درجا زدن و بی میلی آنها برای پیشرفت و حضور در ترکیب اصلی جست وجو کرد.

گروه نخست: یاران اصلی

برانکو از وقتی سرمربی پرسپولیس شده، به طور معمول بین 12 تا 13 بازیکن را برای ترکیب اصلی این تیم مدنظر قرار داشته. ترکیب اصلی پرسپولیس در دوره برانکو کمتر دچار تغییر شده اما به دفعات دیده ایم که پست بازیکنان اصلی این تیم بسته به شرایط یا غیبت بعضی از بازیکنان دچار تغییر شده است. برانکو اولویت خود را بازی کردن گروه اصلی بازیکنان خود قرار داده و بر همین اساس حسین ماهینی در دفاع راست، دفاع چپ و یا هافبک دفاعی برای این تیم به میدان رفته و در فصل جدید سیامک نعمتی در تمام نقاط زمین برای پرسپولیس بازی نموده است. حضور تعداد زیاد بازیکن در این بخش همیشه دردسرساز بوده و برانکو به همین دلیل با قطعی شدن جذب بازیکن جدید، گادوین منشا را در لیست خروجی قرار داده است.

گروه دوم: ذخیره هایی برای روز مبادا

برانکو در این گروه به دنبال بازیکنانی بوده که برای حضور در ترکیب اصلی کوشش نمایند و روندی رو به رشد داشته باشند. فصل گذشته بازیکنانی چون بشار رسن، احمد نوراللهی، محسن مسلمان و احسان علوان زاده در این گروه حضور داشتند. بازیکنانی که به طور معمول روی نیمکت بودند و بعضی از آنها به عنوان گزینه ذخیره به میدان می رفتند. از این گروه نفراتی چون نوراللهی و رسن در فصل جاری بازیکنان کلیدی پرسپولیس بوده اند و مسلمان و علوان زاده در لیست خروج قرار گرفتند.

گروه سوم: جوانانی برای آینده

برانکو دو بازیکن نیم فصل نخست پرسپولیس (بهاروندی و عباسیان) را از این گروه کنار گذاشت و 3 بازیکن جوان را افزود. بازیکنانی چون اسدی و حسین پور و تا حدودی حسینی در این بخش پیروز به جلب رضایت برانکو در نیم فصل اول شدند و حالا سعید کریمی و به همراه محمد حسینی و امیرمحمد خارکش از آموزشگاه به جمع پرسپولیسی ها اضافه شده اند. بازیکنان این بخش در فصل جاری شانس کمی برای بازی خواهند داشت اما حداقل دو نفر از این جمع در بازی های لیگ برتر شانس حضور روی نیمکت را دارند. برانکو نسبت به این نفرات سخت گیری کمتری در مقایسه با بازیکنان دو گروه نخست دارد اما درجا زدن آنها می تواند منجر به جدایی شان از پرسپولیس گردد. درست مثل همان اتفاقی که برای حمیدرضا ظاهرخانی رخ داد و پروفسور ترجیح داد او را به تیم دیگری بفرستد.

11 - 670

منبع: ایران ورزشی

به "ویژگی تیم برانکو: 27 بازیکن در سه گروه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی تیم برانکو: 27 بازیکن در سه گروه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید