قسمت دوم؛ عناوین پلی استیشن1 که می خواهیم ریمستر شوند

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، در قسمت دوم این گزارش چند مورد دیگر از عناوین پلی استیشن1 را معرفی می کنیم که با ریمستر شدن می توانند بسیاری از هواداران خود را ذوق زده نمایند.

قسمت دوم؛ عناوین پلی استیشن1 که می خواهیم ریمستر شوند

به گزارش خبرنگار ، سال جاری، سالی برای هواداران نوستالژی است. بازی های Virtual Console نینتندو و قابلیت Backward Compabitility کنسول ایکس باکس وان عده زیادی را هیجان زده نموده است. حتی استودیوی محبوب سونی سال جاری آغاز به بازسازی بعضی از عنوان های محبوب خود در کنسول پلی استیشن1 نموده است. بازی های قدیمی که ریمستر شده اند، توانسته اند ما را به خاطرات دنیای کودکی مان بازگردانند. بازی هایی مانند Crash Bandicoot N. Sane Trilogy ،MediEvil یا حتی Spyro Reignited Trilogy پس از ریمستر شدن تغییرات ظاهری کمی نموده اند.

لیستی که در ادامه آمده، قسمت دوم عناوین شاخص نسل اول پلی استیشن است که بعضاً حتی نام هایشان را نیز به خاطر نمی آوریم یا حتی اصلاً نشنیده ایم. در این متن تعدادی از بازی هایی که لایق ریمستر شدن هستند را آورده ایم.

عنوان Vagrant Story در زمان خود یکی از بهترین ها در زمینه استفاده از ترکیب بندی و نور پردازی بود. این بازی یک نقش آفرینی غیرمعمول از استودیوی Squaresoft بود که توسط یاسومی ماتسونو (Yasumi Matsuno) توسعه داده شد. این فرد کسی است که با خلاقیت خود عناوین Ogre Battle ،Final Fantasy Tactics و Final Fantasy XII را ساخته است.

جذاب ترین ویژگی این عنوان پلی استیشن1 کیفیت بصری فوق العاده در زمان خودش است. اصلا به همین دلیل این بازی لایق ریمستر شدن است. مگر چند بازی در آن دوران با آن کیفیت بصری ساخته شده است؟ البته فراموش نکنیم که با وجود جذاب بودن جلوه های بصری این عنوان، باز هم تکستچرهای رزولوشن پایین کنسول نسل اول پلی استیشن توانایی های آن را محدود نموده است. این مسئله آزاردهنده است. یک نمایشگر جدید می تواند کیفیت و گرافیک بالای این عنوان را نمایان کند. پیشنهاد ما برای ریمستر این عنوان این است که تکسچرهای کیفیت HD جدید به آن اضافه نمایند، یک رزولوشن بالاتر و کمی Anti-aliasing نیز این ریمستر را بی نظیر می نماید.

در این بازی شما در نقش یک راننده زیرزمینی هستید که توانایی رانندگی آزادانه و بدون مرز در سطح شهر را دارید. این عنوان با بازی Grand Theft Auto هم دوره است. اما در آن موقع این مجموعه هنوز دوربین کلاسیک نمای بالا داشت که شاید دیگر کمی قدیمی شده بود. چیزی که این عنوان به گیمرها ارائه داد، گشت و گذار آزادنه بود. راندن در کوچه پس کوچه های شهر بدون محدودیت. ویژگی که سال ها هواداران Need For Speed دنبالش بودند.

سادگی و تک بعدی بودن این عنوان جذاب ترش نموده است. یک ریمستر خوب و جذاب از این بازی می تواند به ما این فرصت را بدهد که بدون آن که مجبور باشیم با مسائل تکنیکی و کمبودهای بازی روبرو شویم، به لذت های ساده Driver بازگردیم. تمامی نقص های این بازی را می توان با بودجه بسیار کمی برطرف کرد. این ریمستر می تواند هواداران این بازی را حسابی سر حال بیاورد.

مطلبی که در این عنوان بسیار به چشم می آید داستان کلی عجیب آن است. کاراکتر شما در این بازی اسپایک بود. وظیفه اسپایک پیدا و دستگیر کردن یک میمون بود. نام آن میمون اسپکتر بود. ویژگی که این میمون را از بقیه حیوانات جدا می کرد کلاه آزمایشگاهی بود که روی سر داشت. این کلاه باعث می شد که او به یک هوش برتر دسترسی داشته باشد.

اسپکتر با داشتن این کلاه که هوشش را بسیار نموده بود توانسته بود ارتشی از میمون ها بسازد. این ارتش انتهای ماجرا نیست. او این میمون ها را به گذشته می فرستاد که تاریخ را بازنویسی کند. تنها داستان این بازی آن را منحصر به فرد نمی نماید. سیستم کنترلی آن از از آنالوگ های کنترلر جدید Dualshock که تازه معرفی شده بودند، استفاده می کرد. درست است که این بازی در کنسول PSP بازسازی شده است اما تا وقتی که از شیوه کنترلی مشابه در نسخه اصلی استفاده نکند، ریمستر به حساب نمی آید.

پیشنهاد ما و گیمرهای دیگر برای نسخه ریمستر این عنوان این است که با بهتر کردن جلوه های بصری جانی دوباره به Ape Escape بدهند. اگر سونی بخواهد ریمستر کردن بازی های پلی استیشن 1 را ادامه دهد، بی شک بازی Ape Escape بهترین نمونه برای انجام این کار خواهد بود.

این عنوان از نسل اول سونی است. این عنوان در زمان خود بسیار خوش ساخت بود. در ضمن باید بدانیم که این بازی یک پروتوتایپ از سبک سه بعدی مترویدوانیا (Metroidvania) بود. ویژگی های بارز این عنوان شامل محیط فراموش نشدنی گاتیک، مکانیزم جذاب مبارزه کاراکترها و داستان گیرا می شود. Legacy of Kain: Soul Reaver دارای کاراکترهای ترسناک عجیبی بود که به یاد گیمر می ماند و داستان آن به گونه ای پیش می رفت که تجربه بازی کردن با آن یکی از به یادماندنی ترین ها بود.

در این عنوان شما شخصیت ریزیل را کنترل می کنید. حالا باید بدانیم که ریزیل کیست و اصلا چه موجودی است. او یک ستوان خون آشام است که پس از این که خون آشام دیگری به نام لرد کین به او خیانت می نماید به روح شکارچی تبدیل می شود. خط داستانی از اول ماجرا ترسناک است. ریزیل پس از این که توسط یک فرد مرموز به نام الدر گاد به زندگی باز می شود باید پا در مسیر سفری بگذارد که در آن از پادشاه سابقش انتقام بگیرد.این عنوان بدون شک باید ریمستر شود.

حالا کمی در باره دنیا این بازی صحبت کنیم. نام این دنیا nosgoth است. nothgoth یک سرزمین ویران است که انواع خون آشام های جهش یافته در آن حضور دارند. برای این که یک دشمن را از پای در آوردید باید نقاط ضعف آن ها را شناسایی می کردید. یک نسخه ریمستر شده از این عنوان می تواند جهش دوباره ای در دنیای بازی ایجاد کند. راستی نزدیک به تولد بیست سالگی این عنوان نیز هستیم. پس بهترین زمان برای ریمستر شدن است.

آینده ای نامعلوم برای این عنوان وجود دارد. هیدئو کوجیما از کونامی جدا شده است و توسعه یک نسخه جدید از این مجموعه بدون حضور فرد اصلی آن بسیار کار پر ریسک است. بعد از ساخت عنوان Metal Gear Survive واکنش های زیادی از طرف گیمرها به این بازی روانه شد. کونامی حالا باید کاری کند که هوادارانش او را فراموش ننمایند یا از آن بدتر آن ها کمپانی را با یک بازی بد به خاطر بیاورند. شاید بهترین کار برای به دست آوردن دوباره اعتماد هوادارانش ساخت ریمستر نسخه محبوب بازی خود، Metal Gear Solid، باشد.

ممکن است ساخت این ریمستر و درخشیدن دوباره این نسخه برای این کمپانی یک رویا باشد اما دست نیافتنی نیست. کونامی برای ساخت یک ریمستر قوی باید به نسخه اصلی وفادار بماند. البته نباید این وفاداری جلوی بهبود بخشیدن گیم پلی بازی را بگیرد.

جو منفی که کونامی را در بر گرفته است، مخصوصا پس از عرضه عنوان Metal Gear Survive، باعث شده است که هواداران آن ترجیح دهند فرصت تجربه لحظات فوق العاده این مجموعه را در قالب یک بازی مدرن از دست ندهند. ممکن است عنوان Metal Gear Solid: The Twin Snakes را به یاد داشته باشید. این عنوان در سال 2014 عرضه شد و بعضی می گویند ریمستر Metal Gear Solid است اما باید گفت که در این عنوان آزادی عمل ها و برخی از لحظات سینمایی بازی اصلی حذف شده بود در نتیجه لحن بازی تغییر نموده بود. پیشنهاد ما برای کمپانی کونامی این است که این ریمستر را با موتور Fox Engine بسازد. این کار می تواند همه را خوشحال کند. البته نباید فراموش کرد که باید به قدری خوب ساخته شود که هواداران بتوانند با نبود هیدئو کوجیما کنار بیایند.

عناوین پلی استیشن1 که می خواهیم ریمستر شوند

گزارش از مصطفی عسگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قسمت دوم؛ عناوین پلی استیشن1 که می خواهیم ریمستر شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قسمت دوم؛ عناوین پلی استیشن1 که می خواهیم ریمستر شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید