سامانه الکترونیکی توزیع بار راه اندازی شد، حذف واسطه های توزیع بار

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، در حاشیه سومین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی از سامانه الکترونیکی توزیع بار رونمایی شد. محمد میرزایی منش یک فعال صنعت حمل و نقل در این مراسم، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سامانه مختص صنعت حمل و نقل کشور و در 12 فاز طراحی شده است.

سامانه الکترونیکی توزیع بار راه اندازی شد، حذف واسطه های توزیع بار

وی توضیح داد: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی فاز اول این سامانه به بهره برداری رسید؛ در این سامانه دو مرکز ثبت بار شامل باربری ها و شرکت های حمل و نقلی، کارخانجات بزرگ و تولیدنمایندگان، صاحبان بارهای عمده و مردم وجود دارد که نحوه توزیع بارها با استفاده از اپلیکیشن به اطلاع راننده ها می رسد.

این فعال صنعت حمل و نقل توضیح داد: شرکت های حمل و نقلی در این سامانه می توانند بدون دخل و تصرف در نرخ کرایه، بارهای موجود را به رانندگان ارجاع داده و کمیسیون خود را دریافت نمایند. بنابراین رانندگان می توانند بدون نگرانی از تضییع حقوق خود و دخل و تصرف شرکت های حمل و نقلی، اقدام به حمل بار نمایند.

وی ادامه داد: رانندگان پس از رویت کرایه حمل بر روی بازارگاه های الکترونیکی، بارگیری را انجام داده و به این ترتیب فرایند انتقال بار بدون دریافت هیچ مبلغ اضافه ای در سراسر کشور انجام می گردد.

میرزایی منش با تاکید بر اینکه با ایجاد بازرگاه های الکترونیکی، هزینه های اضافی به مشتریان، صاحبان کالا و رانندگان کامیون تحمیل نمی گردد، گفت: حذف واسطه ها یکی از مزیت های سامانه های الکترونیکی حمل کالای برون شهری است که بر اساس مطالعات صورت گرفته، با استقبال خوب رانندگان کامیون ها روبرو شده است.

همچنین علی اکبر کرمی از دیگر فعالان صنعت حمل و نقل گفت: بزرگترین مشکل این صنعت، نبود شفافیت در نحوه توزیع بار و همچنین گران تمام شدن فرایندهای لجستیک برای رانندگان و مصرف نمایندگان کالاهاست.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای الکترونیکی تقاضای توزیع بار را ابلاغ نموده که اجرای این آئین نامه به کاهش هزینه های رانندگان و صاحبان بار یاری می نماید.

این فعال صنعت حمل و نقل اضافه کرد: هزاران نفر از رانندگان کامیون ها در سامانه های الکترونیکی حمل بار عضو شده اند و باید این سامانه ها سبب اتصال صاحبان عمده بار شامل وارد نمایندگان و کارخانجات بزرگ تولیدی با فعالان صنعت حمل و نقل گردد.

وی، الکترونیکی شدن نحوه توزیع بار امکان مدیریت حوزه لجستیک و صنعت حمل و نقل جاده ای را فراهم نموده است.

کرمی یکی دیگر از نتایج الکترونیکی شدن نحوه توزیع بار در جاده ها را شفاف سازی هزینه های جانبی شامل دستمزد رانندگان، کمیسیون شرکت های حمل و نقلی و دیگر هزینه های خدماتی دانست و گفت: با توجه به وجود فضای مناسب برای سرمایه گذاری در این خصوص به نظر می رسد تعدد سامانه های الکترونیکی به رقابت میان توزیع نمایندگان کالا دامن نزند. در حال حاضر شفاف نبودن یا غیرواقعی بودن ارکان بارنامه های سنتی هزاران میلیارد تومان بر صنعت حمل و نقل تحمیل نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سامانه الکترونیکی توزیع بار راه اندازی شد، حذف واسطه های توزیع بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه الکترونیکی توزیع بار راه اندازی شد، حذف واسطه های توزیع بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید