داورزنی: مجمع درباره آینده فوتبال تصمیم می گیرد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره جدایی اعضای بانزشسته فدراسیون فوتبال و حضور نفرات جدید گفت: مجمع درباره آینده فوتبال تصمیم می گیرد.

داورزنی: مجمع درباره آینده فوتبال تصمیم می گیرد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی ، محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور درباره اتفاقات اخیر ورزش به تفصیل صحبت کرد. داورزنی در ابتدا درباره شروع به کار این مسابقات اظهارکرد: طرح المپیاد استعدادیابی پس از مدتها دوباره شروع به کار نموده است. در طول دو دهه گذشته دو بار این المپیاد را در رده بزرگسالان برگزار کردیم اما به دلایلی متاسفانه ادامه پیدا نکرد. دراین دوره از رقابت ها با توجه به چشم اندازی که برای المپیک جوانان آینده در نظر گرفته شده است، سالانه بودجه ای برای نفرات برتر این المپیاد به فدراسیون ها تعلق می گیرد تا بتوانیم از دل این مسابقات قهرمانان بزرگی را پرورش دهیم.

او اضافه نمود: بعد از آنالیز ابعاد مختلف این طرح از آنجایی که همه استان ها و فدراسیون ها مسابقات قهرمانی کشور را برگزار نمی نمایند و از طرفی دیگر خیلی از استان ها در رشته های مختلف در لیگ حضور ندارند، این المپیاد می تواند مجالی برای فعالیتشان باشد. المپیاد استعدادهای برتر فرصتی برای دیده شدن است. افتتاحیه امروز نقش نمادین دارد تا شروع رسمی مسابقات را اعلام کند، هر چند مسابقات رشته هایی از جمله دو و میدانی از چند هفته پیش شروع شده است. در طول مسابقات ناظران فدراسیون ها و استعدادیاب ها حضور مستمر خواهند داشت. این المپیاد سرمایه گذاری برای آینده ورزش است تا از استعدادهای نهفته در استان ها استفاده گردد.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا می توان به برگزاری مستمر و سالانه این المپیاد امید داشت، گفت: در رشته های مختلف از جمله والیبال تعداد زیادی از ملی پوشان در رده های نوجوانان و جوانان از دل همین فرآیند استعدادیابی شناسایی شدند. در کل هدفی که مدنظر داریم پرورش نفرات برتر پس از خاتمه المپیاد است.

داورزنی در خصوص وضعیت پنج رئیس فدراسیونی که به احتمال زیاد مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان خواهند شد و همچنین اسامی فدراسیون هایی که از این پس وزارت ورزش و جوانان قصد تزریق یاری مالی به آن ها را ندارد، اظهارکرد: درباره موضوع بازنشسته ها به دفعات پاسخ داده شده است. همان قانونی که برای عدم بکارگیری مدیر بازنشسته از سوی مجلس وضع شده، در جای دیگر به جانبازان و آزادگان اجازه داده تا بتوانند پس از بازنشستگی یک بار دیگر به خدمت برگردند، اما همین ماده نیز شرایط خاص خودش را دارد و طبیعی است هر کدام از روسای فدراسیون و مدیران که مشمول ماده 60 قانون جامع ایثارگری شوند می توانند در سمتشان باقی بمانند.

او ادامه داد: از زمان اجرای قانون در مورد آن بین دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور اختلاف نظراتی وجود داشت، اما وزارت ورزش و جوانان به عنوان نهاد اجرایی موظف است پس از اتمام مهلت قانونی به فدراسیون های بازنشسته یاری مالی نکند تا از نظر قانونی مسئله ای پیش نیاید.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره روسای فدراسیون هایی که هنوز وضعیتشان در ارتباط با قانون منع بکارگیری بازنشستگان معین نیست، گفت: روسای فدراسیون ها می توانند حقوقشان را به صورت قانونی و با استفاده از برخی تبصره ها بگیرند.

او همچنین با تشکر از زحمات روسای فدراسیون هایی که مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شدند توضیح داد: معتقدم روند خبررسانی درباره این موضوع در رسانه ها کمی دور از انصاف است. باید نگاه اصحاب رسانه تغییر کند چرا که این مدیران در سال های جنگ تحمیلی به این مملکت خدمت نموده اند و هر حقشان نیست که با آن ها اینگونه برخورد گردد.

داورزنی درباره بازنشستگی حمیدرضا گرشاسبی از سمت مدیرعامل باشگاه فوتبال پرسپولیس نیز اعلام نمود: پرسپولیس و استقلال دو باشگاه مهم و دولتی هستند که بایستی طبق قانون فعالیتشان را ادامه دهند. درباره وضعیت بازنشستگی آن ها اعضای مجمع هر باشگاه باید تصمیم بگیرد.

محمدرضا داورزنی در جواب این سوال که آیا بازنشستگی اعضای هیات رئیسه مجمع فدراسیون فوتبال از جمله ساکت و کفاشیان در شرایط فعلی بر وفاق فوتبال آن هم دو ماه پیش از شروع جام ملت های آسیا تاثیر منفی خواهد گذاشت یا خیر پاسخ داد: خواهش می کنم دوستان ما در رسانه ها و وبلاگ ورزش و تندرستی اجازه بدهند فوتبال در آرامش کارش را دنبال کند. طبیعی است که بالاترین مجمع تصمیم گیری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال است و همه ما ملزم به رعایت قانون هستیم. هیچ کسی نمی تواند قانون را دور بزند. اعضای مجمع هم می توانند با استفاده از مواد قانونی از حقوقشان استفاده نمایند چرا که هر دو قانون را مجلس تصویب نموده است. ما هم دوست داریم که همین اعضای فعلی کارشان را ادامه دهند.

وی در خاتمه در خصوص زمان برگزاری انتخابات فدراسیون تنیس با وجود خاتمه مهلت ریاست مجید شایسته در این فدراسیون گفت: در چند روز آینده زمان برگزاری انتخابات فدراسیون تنیس اعلام می گردد.

12

منبع: ایران ورزشی

به "داورزنی: مجمع درباره آینده فوتبال تصمیم می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: مجمع درباره آینده فوتبال تصمیم می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید