جراحی یک گرگ تصادف نموده در بیمارستان دامپزشکی تهران

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز برخورد خودروی عبوری در جاده چالوس با یک قلاده گرگ اطلاع داد و گفت: گرگ حادثه دیده که در این تصادف دچار شکستگی کامل استخوان ران شده بود در بیمارستان مرکزی دامپزشکی تهران مورد جراحی نهاده شد و برای طی مراحل نقاهت به مرکز تیمار حیات وحش کوهسار منتقل شد.

جراحی یک گرگ تصادف نموده در بیمارستان دامپزشکی تهران

فردین حکیمی در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ورزش و تندرستی اظهار کرد: متاسفانه صاحب خودرو در هنگام برخورد با این گرگ توقف نکرده و حادثه توسط بومیان منطقه به محیط زیست گزارش داده شده است. استان البرز از معدود استانهایی است که زیرساخت های مورد احتیاج برای یاری به حیوانات آسیب دیده دارد.

وی با اشاره به رسیدن فصل سرد و احتمال نزدیک شدن حیات وحش به خصوص کل و بز به حاشیه روستاهای استان گفت: از تمامی ساکنین منطقه و علاقمند به حیات وحش درخواست می گردد از هر گونه آسیب زدن یا هر گونه اقدامی که موجب ایجاد وحشت و سلب آرامش حیات وحش می گردد خودداری کرده و با مامورین یگان حفاظت محیط زیست همکاری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفات شکار و صید، زنده گیری و یا مشاهده حیوان آسیب دیده یا زخمی مراتب را بلافاصله به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع داده و یا با شماره تلفن 32228391 الی 92 یگان حفاظت محیط زیست تماس حاصل نمایند.

حکیمی از زنده گیری یک گرگ سرگردان در محمدشهر کرج اطلاع داد در خصوص حضور یک گرگ در محمدشهر کرج گفت: این گرگ روز گذشته در منطقه جعفرآباد زنده گیری شد. به نظر می رسد این گرگ از ابتدا توسط انسان نگهداری شده و به همین دلیل خوی وحشی گری خود را از دست داده و اهلی شده است.

وی با بیان اینکه هیچ خسارتی از جانب این گرگ به کسی وارد نشده، اظهار داشت: گرگ مورد نظر به دلیل اینکه اهلی شده امکان رهاسازی در طبیعت را ندارد چون ممکن است پس از رهاسازی دوباره به انسان نزدیک گردد به همین دلیل به صورت موقت به یک مرکز نگهداری تحویل داده شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جراحی یک گرگ تصادف نموده در بیمارستان دامپزشکی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی یک گرگ تصادف نموده در بیمارستان دامپزشکی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید