برگزاری نمایشگاه عکس گذر از دروازه تاریخ در شیراز

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، نمایشگاه عکس های ریفوتوگرافی اشکان پردل با عنوان گذر از دروازه تاریخ با موضوع بازنمایی(REPHOTOGRAPHY) تصاویر شیراز از دوره قاجار تا پهلوی دوم، عصر روز یکشنبه 21 مرداد جاری در خانه فرهنگ وکیل گشایش می یابد.

برگزاری نمایشگاه عکس گذر از دروازه تاریخ در شیراز

در این نمایشگاه که با همت و پشتیبانی شهرداری شیراز برگزار گردیده، عکاس قصد دارد تا با وجود تصاویری تاریخی و عکس هایی از نماهای شیراز امروز اقدام به بازنمایی هایی از نمایه هایی متفاوت و پرسش برانگیز از مجموعه ابنیه و عمارت های شیراز قدیم را در قالب 21 قطعه عکس در اندازه : 60 در 90 سانتی متر از روزگار دیروز شهر شیراز در ذهن اهالی امروز شیراز بازآفرینی کند.

در بخشی از متن قاب نخست این نمایشگاه به قلم اشکان پُردل آمده است: عکس هایی که از شیوه شهرسازی تا تعاملات اجتماعی، از پوشش افراد تا شروع حرکت های بزرگ اجتماعی را در بر می گیرد و سفری تصویری از گذشته به اکنون است. گذشته ای از شهر شیراز که در قرن اخیر و ماضی، سوژه نگاه های کنجکاو عکاسان بوده است. عکاسانی که برای ثبت تصویری ناب از این دیار رازآلود، رنج سفر از اقصی نقاط جهان به شیراز را متحمل گردیده و میراثی گرانبها را از دریچه دوربین برای ما به یادگار گذاشته اند.

در دیدن تصاویر نمایشگاه پیش رو چه از حال به گذشته سفر کنیم، و چه از گذشته به امروز بیاییم، احساس غرور می کنیم، با افتخار به خود می بالیم و گاه هم شاید افسوس می خوریم. هرچه هست اما، شیراز امروز دسترنج کوشش کسانی است که طی قرن ها برای عظمت این دیار کوشش نموده اند؛ شیراز فردا نیز در انتظار کوشش ماست تا آینده ای درخور بسازیم برای شیرازِ آینده و شهروندان آینده این فرهنگ شهر.

اشکان پردل متولد دی ماه سال 1361 و دانش آموخته مقطع مهندسی در رشته عمران و کارشناسی ارتباط تصویری است. پردل دبیر چهاردوره جشنواره عکس شیراز امروز بوده و بیش از 15 عنوان نمایشگاه عکاسی گروهی و مستقل برگزار نموده است.

نمایشگاه گذر از دروازه تاریخ ساعت 18 روز یکشنبه 21 اَمرداد گشایش یافته و علاقمندان می توانند تا خاتمه روز یکشنبه 4 شهریور ماه همه روزه از ساعت 8 تا 22 از آثار ارایه گردیده در این نمایشگاه که در خانه فرهنگ وکیل شیراز برپاست، دیدن نمایند.

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، خانه فرهنگ وکیل در استان فارس، شهر شیراز، خیابان طالقانی، روبه روی مسجد وکیل واقع گردیده است.

منبع: mehrnews.com

به "برگزاری نمایشگاه عکس گذر از دروازه تاریخ در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه عکس گذر از دروازه تاریخ در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید