90 درصد فارغ التحصیلان دانشکده های فنی جذب بازار کار می شوند

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، محمدلطیف شیردل ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری های استان کردستان اظهارداشت: با ارتباطاتی که از طریق فضای مجازی با فارغ التحصیلان دانشکده یزدان پناه و دانشکده های سقز و سنندج داریم و پس از فراخوان هایی که در سامانه این دانشگاه داده می گردد حدود 90 درصد فارغ التحصیلان در بازار کار جذب گردیده اند و یا خود اشتغال ایجاد نموده اند و 10 درصد دیگر بیشتر به دلیل ادامه تحصیل در این حوزه حضور نمی یابند.

90 درصد فارغ التحصیلان دانشکده های فنی جذب بازار کار می شوند

وی اضافه نمود: در حال حاضر حدود سه هزار و 500 نفر نفر در مقاطع کاردانی و کارشناسی در زیر مجموعه های این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و برای سال تحصیلی 97 نیز دو هزار دانشجوی جدید پذیرش می شوند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان ادامه داد: این دانشجویان در 21 رشته کاردانی و 16 رشته کارشناسی در سه مرکز دانشکده یزدان پناه سنندج، آکادمی دختران سنندج و آکادمی سقز مشغول به فراگیری هستند.

شیردل با بیان اینکه آکادمی فنی و حرفه ای بانه نیز کارهای اخذ مجوز راه اندازی آن به اتمام رسیده است، یادآور شد: در صورت راه اندازی این مرکز برای ترم دوم سال جاری از طریق تکمیل ظرفیت دانشگاه ها دانشجو پذیرش می گردد.

وی به صندلی دانشکده یزدان پناه سنندج در میان دانشکده های فنی و حرفه ای کشور اشاره نمود و گفت: در حال حاضر با توجه به شاخص هایی که از سوی مرکز مشخص گردیده از مجموع 172 مرکز آموزشی فنی و حرفه ای تنها 14 مرکز به دانشکده تبدیل گردیده اند که دانشکده یزدان پناه سنندج نیز جزو این موارد است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان اظهارداشت: امکانات کارگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی و فضای آموزشی لازم از مهمترین شاخص های یه دانشکده فنی و حرفه ای است که خوشبختانه دانشکده یزدان پناه سنندج از این حیث در صندلی مناسبی برخوردار است و طی سال های 95 و 96 بیش از هفت میلیارد ریال تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی خریداری گردیده است.

شیردل با بیان اینکه کارگاه های موجود در این مراکز نه تنها در غرب کشور بلکه در سراسر کشور بی نظیر هستند، اضافه نمود: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی سعی گردیده جدیدترین دستگاه های مورد احتیاج برای آموزش در این مراکز خریداری گردد تا دانشجویان بتوانند با تکنولوژی روز جهان آشنا گردیده و پس از فارغ التحصیلی به راحتی وارد بازار کار شوند و شاخص بیکاری استان نیز کاهش یابد.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه روزانه تکنولوژی های جدیدی وارد بازار می گردد و ما نیز با محدودیت بودجه و اعتبار روبرو هستیم، امیدواریم با یاری خیران و حمایت مسئولان بتوانیم هر سال تجهیزات به روزتری خریداری کنیم.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان یادآور شد: امکانات مناسب و حضور اساتید برجسته در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان کردستان باعث گردیده هر ساله شاهد ساخت و ثبت یک اختراع جدید از سوی دانشجویان باشیم و ایده هایی که به پدیده تبدیل گردیده اند در انتظار سرمایه گذار برای انبوه سازی و تجاری سازی باشند.

شیردل با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد از دروس آموزشی این مراکز به صورت عملی صورت می گیرد، گفت: تنها 30 درصد دروس تئوری هستند که همین امر باعث گردیده دانشجویان با فناوری و تکنولوژی های روز آشنا شوند و بتوانند مسائل حوزه صنعت استان را مرتفع سازند.

وی در ادامه سخنان خود اظهارداشت: با توجه به اعتبارات خوبی که در سال 95 و 96 جذب کردیم توانستیم چند پروژه عمرانی در راستای توسعه فضاهای آموزشی، کارگاه ها و آزمایشگاه ها را به انجام برسانی و ظرف مدت 9 ماه هزار و 100 مترمربع به زیرساخت های فضاهای مراکز آموزشی فنی و حرفه ای کردستان اضافه گردیده است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان اضافه نمود: در سال 97 نیز عملیات ساخت و بهره برداری از سالن ورزشی دختران با اعتباری بالغ بر 460 میلیون تومان، احداث خوابگاه دانشجویی با زیربنای هزارو 500 مترمربع با اعتبار یک میلیارد و 164 میلیون تومان و احداث دو هزار و 400 مترمربع فضای آزمایشگاهی جدید در دست اقدام قرار گرفته که برای اتمام این پروژه ها به پنج میلیارد تومان اعتبار دیگر احتیاج است.

شیردل ادامه داد: متاسفانه طی سالیان گذشته نبود خوابگاه باعث گردیده بود تعدادی از دانشجویان ما به دلیل مسائل مالی و عدم توانایی تهیه منزل مسکونی از حضور در دانشگاه انصراف دهند که با ساخت و بهره برداری خوابگاه مذکور ظرفیت پذیرش 250 دانشجو را خواهیم داشت و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات زمینه اتمام هر چه زودتر این پروژه ها فراهم گردد.

وی در خاتمه سخنان خود یادآور شد: با توجه به اینکه بسیاری از اختراعات دانشجویان مراکز آموزش فنی و حرفه استان کردستان به ثبت رسیده امیدواریم سرمایه گذاران زمینه تجاری سازی این اختراعات را فراهم نمایند و شرکت های بزرگ به خصوص در حوزه خودروسازی از توانمندی های نیروهای آموزش دیده و صاحب اختراع بهره ببرند.

لازم به ذکر است در خاتمه این نشست خبری وبلاگ ورزش و تندرستی حاضر به همراه سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان کردستان و تعدادی از معاونان و اساتید دانشکده یزدان پناه سنندج از کارگاه ها و آزمایشگاه های این مرکز بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "90 درصد فارغ التحصیلان دانشکده های فنی جذب بازار کار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد فارغ التحصیلان دانشکده های فنی جذب بازار کار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید