گالانت‭ ‬از‭ ‬قدیم‭ ‬دلاور‭ ‬بود

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، نگاهی‭ ‬به‭ ‬نسل‭ ‬سوم‭ ‬سدان‭ ‬متوسط‭ ‬میتسوبیشی‭ ‬در‭ ‬دهه‭ ‬70‭ ‬میلادی‭ ‬که‭ ‬با‭ ‬ورود‭ ‬به‭ ‬بازار‭ ‬ایران‭ ‬محبوبیتی‭ ‬کم نظیر‭ ‬را‭ ‬کسب‭ ‬کرد.

گالانت‭ ‬از‭ ‬قدیم‭ ‬دلاور‭ ‬بود

‬‭ ‬یاد‭ ‬کردن‭ ‬از‭ ‬خودروهای‭ ‬قدیمی‭ ‬بازار‭ ‬ایران‭ ‬فقط‭ ‬زنده‭ ‬کردن‭ ‬حس‭ ‬و‭ ‬حال‭ ‬خریداران‭ ‬در‭ ‬دوره های‭ ‬زمانی‭ ‬گذشته‭ ‬نیست‭. ‬دیدن‭ ‬شجاعت‭ ‬تغییر‭ ‬هم‭ ‬هست‭. ‬خودروسازانی‭ ‬مثل‭ ‬مزدا،‭ ‬تویوتا‭ ‬و‭ ‬نیسان‭ ‬که‭ ‬توان‭ ‬چندانی‭ ‬برای‭ ‬عرض‭ ‬اندام‭ ‬در‭ ‬بازارهای‭ ‬جهانی‭ ‬نداشتند،‭ ‬از‭ ‬ابتدای‭ ‬دهه‭ ‬70‭ ‬میلادی‭ ‬جرات‭ ‬صادرات‭ ‬پیدا‭ ‬کردند‭ ‬و‭ ‬اتفاقا‭ ‬به‭ ‬ایران‭ ‬هم‭ ‬پای‭ ‬گذاشتند‭. ‬میتسوبیشی‭ ‬هم‭ ‬با‭ ‬دو‭ ‬محصول‭ ‬از‭ ‬خانواده‭ ‬گالانت‭ ‬یعنی‭‬GTOکوپه‭ ‬و‭ ‬سیگما‭ ‬سدان‭ ‬با‭ ‬و رود‭ ‬به‭ ‬ایران‭ ‬توانست‭ ‬در‭ ‬بخشی‭ ‬بالاتر‭ ‬از‭ ‬بازار‭ ‬محصولات‭ ‬اقتصادی‭ ‬مونتاژی‭ ‬قد‭ ‬علم‭ ‬کند‭. ‬راز‭ ‬این‭ ‬موفقیت‭ ‬به‭ ‬سهولت‭ ‬و‭ ‬ارزانی‭ ‬تعمیر‭ ‬و‭ ‬نگهداری‭ ‬خودرو‭ ‬در‭ ‬کنار‭ ‬قیمت‭ ‬مناسب‭ ‬و‭ ‬سواری‭ ‬خوبش‭ ‬بود‭. ‬طرح‭ ‬بدنه‭ ‬هم‭ ‬با‭ ‬داشتن‭ ‬فرمی‭ ‬جمع‭ ‬و‭ ‬جور‭ ‬و‭ ‬جذاب،‭ ‬گالانت‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬محصولی‭ ‬مناسب‭ ‬برای‭ ‬استفاده های‭ ‬شهری‭ ‬تبدیل‭ ‬می کرد‭. ‬

گالانت‭ ‬که‭ ‬در‭ ‬نخستین‭ ‬گام‭ ‬سال‭ ‬1969‭ ‬به‭ ‬بازار‭ ‬ژاپن‭ ‬معرفی‭ ‬شد،‭ ‬تا‭ ‬نسل‭ ‬سوم‭ ‬طرحی‭ ‬دم دستی‭ ‬و‭ ‬ساده‭ ‬اما‭ ‬کاربردی‭ ‬داشت‭. ‬همان‭ ‬دو‭ ‬جفت‭ ‬چراغ‭ ‬گرد‭ ‬و‭ ‬صمیمی‭ ‬در‭ ‬جلوپنجره‭ ‬بیش‭ ‬از‭ ‬یک‭ ‬دهه‭ ‬روی‭ ‬سه‭ ‬نسل‭ ‬از‭ ‬گالانت‭ ‬سوار‭ ‬بود‭. ‬نسل‭ ‬سوم‭ ‬هم‭ ‬که‭ ‬به‭ ‬تعداد‭ ‬کثیری‭ ‬در‭ ‬ایران‭ ‬عرضه‭ ‬شده،‭ ‬در‭ ‬دو‭ ‬فرم‭ ‬متفاوت‭ ‬از‭ ‬نمای‭ ‬عقب،‭ ‬هم‭ ‬اینک‭ ‬بین‭ ‬13‭ ‬تا‭ ‬35‭ ‬میلیون‭ ‬تومان‭ ‬بسته‭ ‬به‭ ‬سطح‭ ‬سلامت‭ ‬اتاق‭ ‬و‭ ‬بدنه‭ ‬و‭ ‬موتور‭ ‬خرید‭ ‬و‭ ‬فروش‭ ‬می شود‭.‬

عموم‭ ‬گالانت های‭ ‬نسل‭ ‬سوم‭ ‬از‭ ‬نوع‭ ‬پایه‭ ‬بوده‭ ‬که‭ ‬به‭ ‬موتور‭ ‬1600سی سی‭ ‬چهار‭ ‬سیلندر‭ ‬و‭ ‬کاربراتوری‭ ‬مجهز‭ ‬هستند‭. ‬انقلاب‭ ‬57‭ ‬البته‭ ‬اجازه‭ ‬ورود‭ ‬نسخه‭ ‬فیس‭ ‬لیفت‭ ‬گالانت‭ ‬سیگما‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬کشور‭ ‬نداد‭ ‬تا‭ ‬این‭ ‬خودرو‭ ‬با‭ ‬یک‭ ‬وقفه‭ ‬حدودا‭ ‬15‭ ‬ساله،‭ ‬سال‭ ‬1991‭ ‬به‭ ‬کشور‭ ‬بازگردد‭.‬

عموم‭ ‬کسانی‭ ‬که‭ ‬تجربه‭ ‬استفاده‭ ‬از‭ ‬گالانت‭ ‬نسل‭ ‬سوم‭ ‬را‭ ‬دارند،‭ ‬از‭ ‬هندلینگ‭ ‬خودرو‭ ‬به رغم‭ ‬موتور‭ ‬کوچکی‭ ‬که‭ ‬دارد،‭ ‬ستایش‭ ‬می کنند‭. ‬موتوری‭ ‬که‭ ‬هم‭ ‬کولر‭ ‬و‭ ‬بخاری‭ ‬خوبی‭ ‬به‭ ‬خریداران‭ ‬می داد‭ ‬و‭ ‬هم‭ ‬به‭ ‬لطف‭‬هماهنگی‭ ‬با‭ ‬گیربکس‭ ‬و‭ ‬یک‭ ‬مجموعه‭ ‬تعلیق‭ ‬مناسب،‭ ‬تصویر‭ ‬خوبی‭ ‬از‭ ‬یک‭ ‬سدان‭ ‬ ‭ ‬با‭ ‬سطح‭ ‬سواری‭ ‬خوب‭ ‬را‭ ‬از‭ ‬خود‭ ‬به‭ ‬یادگار‭ ‬گذاشت‭.‬

این‭ ‬سری‭ ‬از‭ ‬میتسوبیشی‭ ‬که‭ ‬دقیقا‭ ‬در‭ ‬آن‭ ‬سال ها‭ ‬رقیب‭ ‬مستقیم‭ ‬پژو‭ ‬504‭ ‬بود،‭ ‬چهار‭ ‬متر‭ ‬و‭ ‬33‭ ‬سانت‭ ‬طول‭ ‬داشت‭ ‬که‭ ‬برای‭ ‬پنج‭ ‬سرنشین‭ ‬با‭ ‬اندام‭ ‬کوچک‭ ‬جای‭ ‬کافی‭ ‬و‭ ‬یک‭ ‬صندوق‭ ‬بار‭ ‬400‭ ‬لیتری‭ ‬فراهم‭ ‬می کرد‭. ‬از‭ ‬آنجا‭ ‬که‭ ‬نسخه‭ ‬GL‭ ‬یا‭ ‬پایه‭ ‬به‭ ‬پیشرانه‭ ‬85‭ ‬اسبی‭ ‬مجهز‭ ‬بود،‭ ‬وزن‭ ‬یک‭ ‬تنی‭ ‬خودرو‭ ‬را‭ ‬به‭ ‬خوبی‭ ‬می کشید‭ ‬و‭ ‬به‭ ‬همین‭ ‬دلیل‭ ‬در‭ ‬مقابل‭ ‬پیکان‭ ‬یا‭ ‬محصولات‭ ‬وارداتی‭ ‬نظیر‭ ‬پژو‭ ‬504،‭ ‬تویوتا‭ ‬کارینا‭ ‬و‭ ‬داتسون‭ ‬قدرت‭ ‬عرض‭ ‬اندام‭ ‬داشت‭. ‬

منبع: دیوار

به "گالانت‭ ‬از‭ ‬قدیم‭ ‬دلاور‭ ‬بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالانت‭ ‬از‭ ‬قدیم‭ ‬دلاور‭ ‬بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید