واکنش معاون دادستان کل کشور به حواشی ناشی از توییت مهناز افشار

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی به حواشی پیش آمده ناشی از توییت مهناز افشار واکنش نشان داد.

واکنش معاون دادستان کل کشور به حواشی ناشی از توییت مهناز افشار

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی جواد جاویدنیا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون حقوقی قوه قضاییه در جمع وبلاگ ورزش و تندرستی درباره پست توییتری اخیر مهناز افشار، گفت: قطعا سلبریتی ها تاثیر جدی در این قضایا دارند و باید خیلی در مطالبی که منتشر می نمایند، دقت نمایند. آنها باید در منابع خبری خود دقت نمایند زیرا می دانند کوچکترین صحبتی که داشته باشند، تاثیرگذار است.

جاویدنیا در پاسخ به این سوال که توییت مربوط به منافقین بوده و مهناز افشار بازنشر نموده است و اینکه آیا قرار نیست پرونده ای تشکیل گردد، ادامه داد: بله متاسفانه و اقدامات لازم در دستگاه قضایی در حال اجرا است و بیان بعضی موارد باعث می گردد کار لطمه بخورد و قطعا در این فضا دنبال اجرای قانون هستیم و هر کسی هر اقدامی انجام می دهد باید جوابگوی اعمال و رفتارش باشد. علی القاعده دستگاه قضایی تا زمانی که پرونده ای تشکیل نشده باشد و برخوردی انجام نگردد، مجاز به بیان نیست زیرا در جامعه التهاب ایجاد می گردد و باید اجازه دهیم این موضوع طبق روند منطقی خود پیش برود.

وی افزود: قطعا خود این شخصیت ها نیز متوجه حساسیت های موضع گیری های خود در فضای مجازی هستند و باید در منابع خبری خود دقت نمایند. معاون دادستان کل کشور در امور فضایی مجازی تاکید نمود: باید سواد فضای مجازی افزایش یابد و هر خبری را منتشر نکنیم زیرا باید هم جوابگوی قانون و هم وجدان عمومی باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که توییت مهناز افشار قاتل را برای قتل تحریک نموده است ؟ گفت: اینها مسائل قضایی است و باید آنالیز گردد و در مسائل قضایی نمی توان بر مبنای موجی که راه افتاده اقدام کرد.ممکن هم است این موج صحیح باشد اما باید آنالیز گردد و به عنوان دستگاه قضایی نمی توانیم برمبنای آنچه که در اذهان عمومی به وجود آمده حکم صادر کنیم.

جاویدنیا توضیح داد: تمام این موارد باید آنالیز کارشناسی و دقیق گردد و اگر بنابر برخورد قضایی باشد، روند اطلاع رسانی خاص خود را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واکنش معاون دادستان کل کشور به حواشی ناشی از توییت مهناز افشار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش معاون دادستان کل کشور به حواشی ناشی از توییت مهناز افشار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید