نگرانی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل از درگیری های لیبی

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، تهران - خبرنگاران - کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد روز دوشنبه در بیانیه ای با بیان این که در درگیری های جاری لیبی دستکم 2 هزار و 800 تن آواره شده اند، در خصوص ادامه خشونت ها در این کشور ابراز نگرانی کرد.

نگرانی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل از درگیری های لیبی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، در این بیانیه آمده است، در نتیجه درگیری های اخیر بیش از 2 هزار و 800 نفر آواره شده اند که بیشتر آنها نزد خویشاوندان خود اسکان پیدا کردند و برخی دیگر نیز در اردوگاه های موقت اسکان یافته اند.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد شرح داد، با توجه به سخت بودن دسترسی به منطقه به علت درگیری ها، اوضاع پیچیده تر شده است.

در همین ارتباط، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز(دوشنبه) خواستار برقراری آتش بس موقت در لیبی با هدف ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور شد.

موگرینی که با غسان سلامه کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی صحبت می کرد، یادآور شد که وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در درخواست گروه 7 از ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نظامی شرق لیبی برای توقف پیشروی به طرابلس متحد هستند.

نیروهای وابسته به فرماندهی ژنرال حفتر روز جمعه اعلام نمود که نیروهایش به سمت حومه های جنوبی طرابلس پیشروی کرده و فرودگاه بین المللی سابق این شهر را در اختیار گرفته اند؛ امری که دولت وفاق ملی را تهدید می کند.

حملات نیروهای وابسته به حفتر که متحد دولت موازی و مستقر در شهر بنغازی در شرق این کشور است، نزاع قدرت در لیبی را تشدید کرده است.

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، لیبی پس از ساقط شدن حکومت معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور از قدرت، به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد.

دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در غرب کشور تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است. همزمان یک دولت موازی در شرق لیبی که مجلس کنندگان به ریاست عقیله صالح و ژنرال حفتر از آن حمایت می کنند، اعلام موجودیت کرد.

در این میان، آمریکا پس از تشدید خشونت های جاری در لیبی، گروهی از نظامیان خود را از این کشور خارج کرده است.

اروپام**9041**شبس**1613

منبع: ایرنا

به "نگرانی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل از درگیری های لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل از درگیری های لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید