نکات مهم کرونایی هنگام پخت و پز مواد غذایی

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، رییس انجمن تغذیه ایران بعضی نکات مهم در مورد پخت و پز مواد غذایی جهت پیشگیری از انتقال کروناویروس را شرح داد.

نکات مهم کرونایی هنگام پخت و پز مواد غذایی

دکتر جلال الدین میرزای رزاز در گفت وگو با وبلاگ ورزش و تندرستی، با بیان اینکه در شرایط فعلی توصیه می گردد از مصرف غذاهای کبابی و گریل شده اجتناب شده و روش پخت اصلی گوشت ها به صورت آبپز یا بخارپز باشد، ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در روش طبخ، درجه حرارت قسمت های مختلف ماده غذایی در طول پخته شدن است؛ چراکه در کباب و گریل کردن، انتقال درجه حرارت به عمق گوشت ممکن است به میزان لازم برای از بین بردن کروناویروس و سایر عوامل بیماری زا کافی نباشد.

وی با تاکید بر اینکه انواع گوشت و تخم مرغ باید به طور کامل پخته گردد، اظهار کرد: دمای داخلی ایمن برای پخت گوشت 70 درجه سانتی گراد است. بنابراین غذاهای پخته ای که در یخچال نگهداری می شوند برای مصرف دوباره باید به خوبی گرم شوند؛ به گونه ای که همه جای آن حدود70 درجه سانتیگراد حرارت ببیند.

رزاز با بیان اینکه به طور خاص، کرونا ویروس ها مستعد تخریب در دمای معمولی پخت و پز (70 درجه سانتیگراد) هستند، گفت: بنابراین، باید از مصرف محصولات حیوانی خام یا نیمه پخته پرهیز گردد.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از آلودگی متقابل غذاهای پخته با گوشت خام، شیرخام یا امعا و احشا حیوانی خام باید با احتیاط و کاملا تفکیک شده و در یخچال قرار داده گردد.

این متخصص تغذیه در سرانجام با تاکید بر اینکه تا حد امکان از رستوران ها غذا تهیه نکنید، گفت: اگر اصول بهداشتی توسط کارکنان مرتبط، در تهیه و توزیع غذا رعایت نگردد، آلودگی منتقل می گردد. با این حال در صورت سفارش غذا به صورت بیرون بر سفارش دهید و مجددا غذاها را قبل از مصرف به خوبی گرم کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نکات مهم کرونایی هنگام پخت و پز مواد غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم کرونایی هنگام پخت و پز مواد غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید