ماهاتیر محمد: نزاع داخلی حل نشود، ائتلاف ناکام می ماند

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، نخست وزیر مالزی امروز (دوشنبه) تاکید کرد، چنانچه تغییراتی صورت نگیرد و دعواهای داخلی متوقف نشود، دولت ائتلافی او ممکن است یک دوره ای باشد.

ماهاتیر محمد: نزاع داخلی حل نشود، ائتلاف ناکام می ماند

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی رهبری ائتلاف امید موسوم به پاکاتان هاراپان را در دست دارد و توانست در انتخابات پارلمانی مه 2018 به پیروزی دست یابد و دست دوستی به سمت دشمنان سابق دراز کرد تا 61 سال حاکمیت ائتلاف باریسان ناسیونال خاتمه یابد.

اما ائتلاف ماهاتیر از آن زمان در پنج انتخابات میان دوره ای شکست خورده است و نظرسنجی ها از کاهش محبوبیت آن ها در میان مردم حکایت دارند. ماهاتیر در جمع وبلاگ ورزش و تندرستی گفت: ما در پنج انتخابات میان دوره ای شکست خورده ایم اما آن ها هنوز نمی فهمند. من به آن ها گفتم که در یک دموکراسی، شما به حمایت قاطع مردم نیاز دارید. اما در عوض آن ها در میان خودشان نزاع می کنند و مردم را دودسته می کنند... آن ها پیروز نخواهند شد، مگر اینکه راهشان را تغییر دهند.

ائتلاف چهار حزبی ماهاتیر با وعده اصلاحات و مبارزه با فساد روی کار آمد. نجیب رزاق، نخست وزیر پیشین که از سوی ماهاتیر شکست خورد، در بحبوحه یک رسوایی فساد چندین میلیارد دلاری بابت صندوق دولتی 1ام دی بی گرفتار است. نجیب اکنون بابت فساد در حال محاکمه است.

این دولت در حدود دو سال پس از پیروزی غیر منتظره، به شدت بابت ناکامی در تحقق وعده هایش در اصلاحات و بهبود شرایط حقوق بشری هدف انتقاد است. همچنین تردیدهایی درباره وعده ماهاتیر برای تحویل قدرت به شریک ائتلافی اش انور ابراهیم وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ماهاتیر محمد: نزاع داخلی حل نشود، ائتلاف ناکام می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهاتیر محمد: نزاع داخلی حل نشود، ائتلاف ناکام می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید