شریعتمداری در جمع خبرنگاران: تصمیم گیری درباره تغییر نحوه توزیع یارانه ها به سال آینده موکول شد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، وزیر رفاه گفت: در حال حاضر هیچ تغییری در توزیع یارانه ها صورت نمی گیرد و سال آینده در این خصوص تصمیم گیری می گردد.

شریعتمداری در جمع خبرنگاران: تصمیم گیری درباره تغییر نحوه توزیع یارانه ها به سال آینده موکول شد

به گزارش ، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه شورای عالی رفاه در جمع وبلاگ ورزش و تندرستی گفت: امروز جلسه شورای عالی رفاه با حضور و مشارکت همه اعضا برگزار گردید و بر اساس اختیاراتی که به شورا سپرده شده، یکی از مهمترین مأموریت های آن نظارت بر اجرای قوانین و مقرراتی است که در این حوزه به تصویب می رسد.

اختصاص 80 هزار میلیارد تومان برای جبران کسری 4 صندوق وزارت رفاه در بودجه 98

وی در خصوص قانون جامع حمایت از معلولان گفت: آئین نامه های آن به تصویب رسیده و منابعی نیز اختصاص یافته که در این جلسه آنالیز شد و امیدواریم هر چه سریع تر آئین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق معلولان در 6 موضوع ابلاغ گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حق بیمه پرداختی توسط بیمه شدگان صندوق روستاییان و عشایر در مناطق زلزله زده و دچار خشکسالی نیز در این جلسه آنالیز شد، گفت: در صورت تعهد سازمان برنامه و بودجه، هنگامی که بیمه شده ای به دلیل خشکسالی و زلزله حق بیمه خود را پرداخت نکند، مجدداً بیمه وی برقرار خواهد شد.

شریعتمداری در خصوص سیاست های یارانه ای کشور نیز اظهار کرد: گزارشی در این خصوص در جلسه امروز ارائه شد به طوری که الکترونیکی و ماشینی کردن تمامی فعالیت های مربوط به توزیع یارانه مورد تأکید نهاده شد.

وی اضافه کرد: ارزیابی سیاست های ارز ترجیحی برای تأمین کالا های اساسی و ارتباط آن با کاهش فقر نیز در جلسه امروز شورای عالی بیمه آنالیز شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه شکل توزیع به روش دیگری غیر از توزیع عام منابع ارزی مورد تأکید شورای عالی بیمه بود که در اختیار دولت قرار می گیرد، گفت: همچنین در جریان تصویب قانون بودجه، تکالیف روشنی از سوی قانونگذار برای توزیع کالا های اساسی ابلاغ شده که در سال 98 با نظارت شورای عالی بیمه اجرایی می گردد.

شریعتمداری درباره نحوه توزیع یارانه در قالب کالابرگ الکترونیکی نیز اضافه کرد: بعد از ابلاغ قانون بودجه و تصویب آئین نامه اجرایی که به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه در جلسه هیأت وزیران مطرح می گردد، تصمیم گیری در خصوص تغییر شیوه موجود انجام می گردد، اما فعلاً هیچ تغییری در این خصوص صورت نخواهد گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص توزیع منابع ارزی برای کالا های اساسی گفت: توزیع عام منابع ارزی برای کالا های موردنیاز جامعه، ارزیابی مثبتی نیست به طوری که بعضی دهک های پایین امکان استفاده از آن را ندارند، به همین دلیل باید راه چاره های جدیدی برای دستیابی بهتر گروه های هدف دهک های پایین اجرا گردد.

وی توضیح داد: دولت سیاست های جدیدی اتخاذ نموده تا کالا های سوبسیدی را به وسیله شبکه های مجازی که وزارت صمت در اختیار دارد، به صورت هدفمند در اختیار گروه های هدف قرار دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شریعتمداری در جمع خبرنگاران: تصمیم گیری درباره تغییر نحوه توزیع یارانه ها به سال آینده موکول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتمداری در جمع خبرنگاران: تصمیم گیری درباره تغییر نحوه توزیع یارانه ها به سال آینده موکول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید