سازمان ملل خواهان اقدام فوری علیه نقض حقوق بشر در نیکاراگوئه شد

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی به نقل از آناتولی، سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با انتشار گزارشی خواهان اقدامات فوری و مسئولیت پذیری جامعه بین الملل در ارتباط با بحران حقوق بشر در نیکاراگوئه شد.

سازمان ملل خواهان اقدام فوری علیه نقض حقوق بشر در نیکاراگوئه شد

در گزارش سازمان ملل گفته گردیده بسیاری از شهروندانی که در نیکاراگوئه طی چند ماه گذشته در اعتراضات مدنی شرکت نموده اند، به دلیل شرکت در این اعتراضات یا حمایت از مخالفان تحت بازداشت و شکنجه می باشند.

در گزارش سازمان ملل به قتل های خودسر، شکنجه در بازداشتگاه ها و ناپدید شدن تعداد قابل توجهی از معترضان و مخالفان توسط پلیس نیکاراگوئه اشاره و از جامعه بین المللی درخواست گردیده تا فشار بر دولت این کشور را با هدف توقف نقض حقوق بشر افزایش دهد.

اعتراضات در نیکاراگوئه علیه دانیل اورتگا، رئیس جمهور از فروردین ماه و به دنبال تصویب قانونی به راه افتاد که سهم مزایای بازنشستگی را کاهش داد.

با تداوم این اعتراضات، گروه های مدنی خواهان برگزاری انتخابات جدید و کناره گیری روساریو موریو همسر و معاون رئیس جمهور که به فساد و استبداد متهم بود، شدند.

دانیل اورتگا و همسرش در بیشتر سال های پس از انقلاب نیکاراگوئه در قدرت بوده اند.

ادامه اعتراضات در نیکاراگوئه تا کنون منجر به کشته شدن حداقل 300 نفر و زخمی شدن 2 هزار نفر دیگر گردیده است.

گفته گردیده اعتراضات چند ماه اخیر نیکاراگوئه خونین ترین اعتراضات پس از جنگ داخلی این کشور از سال 1990 به این سو می باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سازمان ملل خواهان اقدام فوری علیه نقض حقوق بشر در نیکاراگوئه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواهان اقدام فوری علیه نقض حقوق بشر در نیکاراگوئه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید