خبرنگاران واردات 2 هزار و 500 تن کاغذ روزنامه به کشور در 45 روز گذشته

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، تهران-خبرنگاران- در 45 روز گذشته 2 هزار و 587 تن کاغذ رول روزنامه وارد کشور شد که ارزش این میزان کاغذ وارداتی 2 میلیون و 298 هزار دلار بوده است .

خبرنگاران واردات 2 هزار و 500 تن کاغذ روزنامه به کشور در 45 روز گذشته

به گزارش گمرک ایران از ابتدای امسال تا اواسط خرداد ماه در مجموع 3 هزار و 137 تن کاغذ رول روزنامه به وسیله گمرکات به کشور وارد شده است که ارزش این میزان واردات 2 میلیون و 778 هزار دلار بود.

در مدت یاد شده کشورهای آلمان، امارات متحده عربی، هند، روسیه، ترکیه و مجارستان عمده ترین کشورهای صادرنماینده کاغذ رول روزنامه به ایران بوده اند.

بر اساس اعلام گمرکات طبق اسناد تسلیمی واردنمایندگان به گمرک هم اکنون انواع کاغذ وارداتی از گمرکات ترخیص می گردد.

مسئولیت گمرک در تشریفات گمرکی پس از اظهار کالا آغاز می گردد که طبق تاکید معاون فنی و امور گمرکی ترخیص کاغذ پس از اظهار به گمرک و در صورت ارائه اسناد کامل در سریع ترین زمان ممکن انجام می پذیرد.

همچنین طبق ماده 38 قانون امور گمرکی، گمرک از لحظه اظهار صاحبان کالا تا ترخیص کالا مسئول آنالیز آن است و مسائل مربوط به دریافت اسناد بانکی و ثبت سفارش قبل از اظهار کالا به گمرک است که از سوی بعضی واردنمایندگان مطرح می گردد. گمرک از لحظه ای که کالا به گمرک اظهار می گردد می تواند برای ترخیص آن یاری کند و تسهیلاتی قائل گردد. اگر کالایی دارای مجوزهای قانونی است در کمترین زمان کالا ترخیص می گردد.

این گزارش می افزاید چنانچه واردنمایندگان کالا شرایط ترخیص کالا را رعایت نمایند برای ترخیص کالا فقط چند ساعت وقت ضروری است.

اقتصام* 4037*9132**9189

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران واردات 2 هزار و 500 تن کاغذ روزنامه به کشور در 45 روز گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واردات 2 هزار و 500 تن کاغذ روزنامه به کشور در 45 روز گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید