توجه به معیشت کارگران و بازنشستگان، جداسازی درمان اشتباه بزرگ است

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، اکبر شوکت در مصاحبه با خبرنگاران، در مورد تغییراتی که با ورود وزیر جدید رفاه ایجاد خواهد شد اضافه نمود: احتمال این وجود دارد که تغییر وزیر رفاه باعث ایجاد تغییراتی در زیر مجموعه های این وزارت خانه گردد و برهمین اساس کارشناسان نگران هستند که با تغییر وزیر، به تأمین اجتماعی ضربه وارد گردد، به طوری که باعث تغییر در مدیریت این سازمان گردد و فردی را روی کار بیاورند که دغدغه بازنشستگان را نداشته باشد.

توجه به معیشت کارگران و بازنشستگان، جداسازی درمان اشتباه بزرگ است

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یکی از مجموعه های اصلی وزارت رفاه است ، گفت: در گذشته برخی از افراد سکاندار تأمین اجتماعی بودند که مباحث اقتصادی را خوب می دانستند، در آن شرایط جامعه کارگری با خیال راحت تری اداره امور را دنبال می کرد، اما نگرانی ما این است که در سال های آخر دولت، تأمین اجتماعی و وزارت رفاه با برخی گروه های سیاسی و افرادی گره بخورد که مانند دوره های قبل باز هم گرفتار مشکلات گردد.

به گفته عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی، حداقل انتظار ما این است که در صورت تغییر، رئیس جمهور فردی را روی کار بیاورد که دغدغه بازنشستگان، بیمه شدگان و اقشار ضعیف جامعه را که تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، داشته باشد.

شوکت با اشاره به اینکه وزیر جدید باید در جهت بهتر شدن معیشت و ارائه تسهیلات به بازنشستگان و کارگران اقدام کند، گفت: افزایش قیمت ها در زندگی کارگران و بازنشستگان تأثیر گذاشته و باعث خواهد شد فقرا هر روز فقیر تر شوند و نتیجه آن چیزی جز آسیب های اجتماعی نیست؛بنابراین از رئیس جمهور می خواهیم که فردی که سکان دار وزارت رفاه می گردد اقداماتی انجام دهد که باعث گردد خیال جامعه کارگری راحت باشد و مقابل دست اندازی ها بایستد.

کارشناس حوزه رفاه و تامین اجتماعی در مورد احتمال جداشدن بخش درمان از تامین اجتماعی تاکید نمود: وزیر جدید نباید در جهت جداسازی درمان از تامین اجتماعی اقدام کند و اگر بخواهیم این بخش را از سازمان، جدا و به وزارتخانه دیگری منتقل کنیم، اشتباهی است که در گذشته یکبار رخ داد و مجددا تکرار خواهد شد.

به گفته شوکت، حتی اگر درمان را هم به وزارت بهداشت بدهیم و با تمام پولی که از سرانه درمان و یارانه می گیرد، باز هم برایشان کافی نیست؛ تا جایی که شاید در نهایت خود سازمان را نیز بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مثبتی نیز در دوره دکتر ربیعی اتفاق افتاده است، گفت: اشخاص خیلی برای جامعه کارگری مهم نیستند بلکه کار و رزومه آنها مهم است و عملکرد آنهاست که مشخص می نماید می توانند سکاندار وزارتخانه و یا زیر مجموعه های ذیربط باشند و امیدواریم وزیر جدید وزارت رفاه تحت تأثیر وزرای قبلی قرار نگیرد و اقدامات مثبت این وزارتخانه را دنبال کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توجه به معیشت کارگران و بازنشستگان، جداسازی درمان اشتباه بزرگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به معیشت کارگران و بازنشستگان، جداسازی درمان اشتباه بزرگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید