تصویب کلیات سند توسعه و امنیت پایدار خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، استاندار خراسان جنوبی گفت: کلیات سند توسعه و امنیت پایدار استان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی به شکل راهبردی تصویب شد.

تصویب کلیات سند توسعه و امنیت پایدار خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، محمد مهدی مروج الشریعه، دیشب 12 آبان، در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی که با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار گردید، با اشاره به کار با ارزش دانشگاه بیرجند در تدوین سند آمایش استان، اظهار کرد: این سند در دفاتر بخشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مصوب شده و بهترین نقشه راه استان است.

وی اضافه کرد: مسأله مربوط به شورای امنیت و توسعه پایدار شرق و غرب کشور 9 استان را شامل می گردد و مسئولیت استاندار خراسان جنوبی به دستور وزیر کشور یاری برای تهیه اسناد توسعه استانی این 9 استان است.

استاندار خراسان جنوبی توضیح داد: این سند با رویکرد آب در درجه نخست به عنوان مهم ترین احتیاج دارای محورهایی از جمله عمران توسعه روستایی و شهری، حمل و نقل، مسائل فرهنگی، اجتماعی و آموزشی، اقتصاد و فراوری بر مبنای رقابت پذیری محصولات فراوریی استان در بخش های مختلف است.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال 118 میلیارد تومان تسهیلات در مرحله نخست به استان اعلام شد که این اعتبار در چرخه پرداخت نهاده شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان این که 21 میلیارد تومان تشویقی نیز در مرحله دوم به استان دادند که جذب شد، اضافه کرد: سهم خراسان جنوبی به شکل کامل در مرحله اول جذب شده و میزان پرداختی به 147 میلیارد تومان رسیده و میزان انعقاد قرارداد طرح هایی که قرارداد بانکی آن ها به امضای بانک و طرف مقابل رسیده مبلغ 182 میلیارد و 900 میلیون تومان است.

مروج الشریعه گفت: خراسان جنوبی احتیاج به تقویت بنیان های اقتصادی استان به عنوان راهبردی ترین موضوع برای قرار دریافت در مسیر توسعه به شکل مناسب دارد.

وی توضیح داد: طی دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، شرایط خراسان جنوبی تبیین شد و دولت 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ چهار درصد را برای جبران بخشی از خسارت ها و مسائل ناشی از خشکسالی که به جامعه فراوریی روستاییان وارد شده، اختصاص داد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: علاوه بر این مبلغ 47 میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت های طبیعی استان مانند قنوات، آبخیزداری و بخش فراوری در حوزه کشاورزی اختصاص یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تصویب کلیات سند توسعه و امنیت پایدار خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب کلیات سند توسعه و امنیت پایدار خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید