تشخیص سخت تر کرونا انگلیسی نسبت به گونه قبلی

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، تهران (پانا) - به گفته عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ضمن اشاره به تغییرات ویروس کرونا در جهش اخیر، علاوه بر آنکه این نوع ویروس واگیردارتر است، شناسایی آن نیز سخت تر صورت می گیرد.

تشخیص سخت تر کرونا انگلیسی نسبت به گونه قبلی

به گزارش ایسنا، مسعود مردانی گفت: ویروس جدید مشاهده شده در انگلستان همان بیماری کرونا است اما جهش ژنتیکی داشته و اولین بار در شهریور ماه سال جاری در انگلستان و شهر لندن رخ داد. این موضوع مدتی توسط مسئولین بهداشتی این کشور پنهان نگه داشته شد اما وقتی تایید شد به مجامع بین المللی اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه این جهش ژنتیکی قدرت انتقال ویروس را دو برابر افزایش داده است، اظهار کرد: این جهش از گونه قبلی واگیردار تر است و سرعت انتشار آن 70 درصد بیشتر از گونه قبلی است و به سرعت می تواند جایگزین گونه قبلی گردد.

این متخصص بیماری های عفونی درباره روش ها تشخیصی نوع جهش یافته کرونا، توضیح داد: آزمایش آن سخت تر از آزمایش PCR معمول است و شاید هفته ها و ماه ها طول بکشد تا بتوانیم به تشخیص برسیم. زمانی که تست PCR فرد مثبت شد باید روی آن آزمایش ژنتیکی انجام گردد تا گونه ویروس و جهش آن تشخیص داده گردد که اندکی گران قیمت هم است.

وی اضافه کرد: این نوع جهش یافته ویروس پس از انگلستان در کشورهای هلند، ایتالیا، استرالیا و دانمارک هم انتشار پیدا نموده است.

مردانی درباره تاثیر واکسن های کرونای فعلی ساخته شده بر ویروس جهش یافته جدید، اظهار کرد: واکسن هایی که فعلا در دنیا علیه کرونا وجود دارد در صورتی که جهش دیگری رخ ندهد که ساختمان کلی ویروس را بهم بزند، همچنان می تواند موثر باشد؛ ولی اگر ماهیت کلی ویروس از بین برود، ممکن است واکسن ها هم کارایی خود را از دست بدهند. فعلا به نظر نمی رسد جهش ژنتیکی بتواند تغییری در استراتژی پیشگیری در رابطه با واکسن ایجاد کند.

وی درباره احتمال فراگیر شدن نوع جهش یافته ویروس کرونا در ایران، بیان نمود: تا به امروز در کشور ما مورد ثابت شده ای مشاهده نشده است. تاکید جدی ما این است که کسانی که در دو هفته اخیر سفر اروپایی بویژه از انگلستان داشته اند حتما دو هفته در منزل خود را قرنطینه نموده و نکات بهداشتی را رعایت نمایند و اگر علائم بیماری را در خود مشاهده کردند تست PCR بدهند.

وی در رابطه با تاثیر ممنوعیت سفرها از مبدا انگلستان، گفت: اقدام شایسته وزارت بهداشت برای جلوگیری از سفرهای لندن به تهران خوب است اما بهتر است پروازهای مرتبط با انگلستان هم پیگیری گردد مثلا پروازهای لندن- دبی، دبی-تهران و... نیز رصد شوند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تشخیص سخت تر کرونا انگلیسی نسبت به گونه قبلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص سخت تر کرونا انگلیسی نسبت به گونه قبلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید