بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا درباره اعتراضات عراق

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی به نقل از شبکه سومریه، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه بیانیه مداخله جویانه ای را درباره اعتراضات و تظاهرات در عراق صادر کرد.

بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا درباره اعتراضات عراق

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه مدعی شد: ایالات متحده از هرگونه تلاش جدی دولت عراق برای حل مسائل در جامعه عراق استقبال می کند.

وی افزود: دولت عراق باید به مطالبات مآغاز مردم عراق که برای رساندن صدای خود به خیابان ها آمده اند گوش دهد.

پمپئو همچنین گفت: ایالات متحده از نزدیک اوضاع را دنبال می کند و از همان ابتدا تمام طرف ها را به عدم خشونت دعوت کردیم.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: تحقیقی که دولت عراق درباره خشونت ها در اوایل ماه اکتبر انجام داد فاقد اعتبار کافی است و مردم عراق مستحق سزاوار بازخواست و عدالت حقیقی هستند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: با آغاز تلاش های اعلامی از سوی رئیس جمهور برهم صالح باید محدودیت های شدید اعمال شده علیه مطبوعات و ابراز عقیده کاهش یابد. آزادی مطبوعات بخشی جدایی ناپذیر از اصلاحات دموکراتیک است.

در این بیانیه همچنین بر ادامه حمایت ادعایی دولت آمریکا از نهادهای عراقی و مردم این کشور و امنیت، ثبات و حاکمیت عراق تاکید شده است.

این در حالی است که بررسی ریشه اوضاع کنونی عراق و فساد موجود نشان می دهد که اوضاع این کشور از زمان آغاز اشغالگری آمریکا در عراق در سال 2003 و استمرار آن تا بدین روز شاهد هرج و مرج بوده است.

تلاش های آمریکا در این زمینه به حدی پیشرفت کرده، که سفارت آمریکا در بغداد نیز مانند دیگر سفارتخانه های این کشور در سراسر جهان، با مداخله در اعتراضات مردمی عراق وارد عمل شده و تلاش می کند هدایت این اعتراضات و در واقع منحرف کردن آن را به دست بگیرد.

انتشار اسناد مربوط به حمایت سفارت آمریکا از این روند و تشکیل تیم های مختلف برای برجسته کردن اعتراضات در عراق گواه این مسأله است. آمریکایی ها که در خصوص اعتراضات عراق اظهار نظر کرده و به زعم خود خواهان دوری از خشونت در این اعتراضات هستند باید بدانند که مسئول شرایط به وجود آمده در این کشور خود آنها هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا درباره اعتراضات عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مداخله جویانه وزارت خارجه آمریکا درباره اعتراضات عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید