ارزش لیگ برتر والیبال باید حفظ گردد، تصمیم جدید فدراسیون تهدید است

به گزارش وبلاگ ورزش و تندرستی، سی و چهارمین دوره رقابت های لیگ برتر والیبال اسفندماه سال گذشته با قهرمانی تیم فولاد سیرجان به انتها رسید. با آغاز سال جدید و در اتفاقی مثبت بعضی از تیم های مطرح از جمله سایپا، سپاهان، سیرجان، پیکان، شهرداری ورامین، هراز آمل و شهداب یزد به جذب و حفظ بازیکنان مد نظر خود پرداختند تا با برنامه ریزی مناسب برای فصل جدید پر قدرت تر ظاهر شوند.

ارزش لیگ برتر والیبال باید حفظ گردد، تصمیم جدید فدراسیون تهدید است

اقدام مثبت تیم ها در حالی نوید بخش رقابت هایی تماشایی همچون فصل پیش را می دهد که رئیس فدراسیون والیبال در اقدامی قابل تامل خبر از 16 تیمی شدن رقابت ها داد.

محمدرضا داورزنی در حالی این خبر را رسانه ای کرد که هنوز مشورتی با تیم های حاضر در لیگ انجام نشده است. تصمیم داورزنی نه تنها بر خلاف آیین نامه کمیته رویدادها و مسابقات است بلکه رئیس فدراسیون در تبادل نظر با وبلاگ ورزش و تندرستی اعلام نموده بود: به اعتقاد من لیگ برتر ایران ظرفیت 12 تا 14 تیم را دارد. شرایطی را باید به وجود آوریم که تیم ها به سختی وارد لیگ برتر شوند اما می طلبد که لیگ دسته یک به خوبی کارش را انجام دهد تا در آنجا نیز شاهد تیم های خوب باشیم. برای استان ها جذابیت لیگ برتر بیشتر است.

علاوه بر داورزنی تعداد زیادی از کارشناسان نیز اعتقاد دارند ظرفیت لیگ برتر والیبال ایران بین 8 تا 12 تیم است.

در تبصره 8 آیین نامه نیز آمده است: بر حسب شرایط و با صلاحدید فدراسیون تعداد تیم های لیگ برتر تا 14 تیم می تواند افزایش یابد و در انتها فقط تیم های اول تا دهم امتیاز بندی می شوند و 4 تیم آخر به دسته اول نزول می نمایند.

آیین نامه در ابتدای فصل گذشته بارها نقض شد و حتی مصوبه هیات رئیسه نادیده گرفت شد. هنوز تکلیف تیم های صعود نماینده و سقوط نماینده معین نیست و با اعلام رئیس فدراسیون هیچ تیمی سقوط نخواهد کرد و دو تیم دیگر اضافه می گردد.

وبلاگ ورزش و تندرستی برای آنالیز بیشتر این تصمیم تبادل نظریی را با بهنام محمودی پیشکسوت والیبال و بازیکن پیشین تیم ملی انجام داده است که مشروح این تبادل نظر در ادامه می آید:

ظرفیت لیگ برتر والیبال ایران 12 تیم است

بهنام محمودی در تبادل نظر با وبلاگ ورزش و تندرستی در واکنش به 16 تیمی شدن رقابت های لیگ برتر والیبال گفت: ظرفیت لیگ برتر والیبال ایران 12 تیم است. در این صورت بازیکنان در تیم ها بهتر تقسیم می شوند و باشگاه های قدرتمند در مسابقات باقی می مانند و انصراف نمی دهند. تصمیمات این چنینی برای والیبال تهدید است. سایر تیم ها می توانند در دسته یک فعالیت نمایند و خودشان را محک بزنند.

انگیزه باشگاه های قوی

کارشناس والیبال تاکید نمود: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در حال رقم خوردن است اقدام زودهنگام تیم ها برای جذب بازیکن است و دیگر دقیقه نود تصمیم گیری نمی نمایند. باشگاه هایی که مدیران قوی و کادر فنی خوبی در اختیار دارند به سرعت وارد عمل شده اند. این تیم ها پیروز هستند. تیم سیرجان فصل گذشته زود بسته شد و بدون حواشی تیم را مدیریت و در نهایت قهرمان شد. تیم های سپاهان، پیکان، سایپا و ورامین نیز به خوبی یارگیری انجام می دهند که امتیاز ویژه و نشان دهنده انگیزه باشگاه ها است.

ایراد عظیم لیگ برتر

محمودی گفت: ایراد عظیم لیگ برتر 16 تیمی شدن است چرا که والیبال ایران این ظرفیت را ندارد. سال گذشته شهروند اراک استعفا داد و تیم های قزوین و آذرباتری نیز دست و پا شکسته در مسابقات حاضر شدند. تیم ها باید برای تیم داری بودجه معینی در نظر گرفته و زود به یارگیری مشغول شوند. اگر 12 تیم در مسابقات حضور داشته باشد منطقی تر است. بازیکنانی که سطح کیفی پایین تری دارند و جوان هستند می توانند در دسته یک شرکت نمایند و با کسب تجربه آماده حضور در لیگ برتر شوند.

بازبینی اساسنامه

پیشکسوت والیبال در پاسخ به این سوال که چرا آیین نامه مدام دستخوش تغییرات می گردد؟ گفت: بی برنامگی و بی قانونی را قبول ندارم اما می توانیم اساسنامه مسابقات را بازبینی کنیم تا خروجی بهتری داشته باشیم.

هیات رئیسه از مصوبه خود حمایت کند

وی درباره دلایل بی اعتنایی به فدراسیون به مصوبه هیات رئیسه، اظهار کرد: باید دید چرا به بندهای آیین نامه عمل نمی گردد. دلیل را باید جویا شد. باید بازنگری انجام دهیم. باید تکلیف تیم های صعود نماینده و سقوط نماینده معین گردد. مصوبه هیات رئیسه باید مورد حمایت جدی هیات رئیسه و رئیس فدراسیون باشد.

ارزش لیگ برتر حفظ گردد

کارشناس والیبال گفت: باید ارزش لیگ برتر حفظ گردد. باید بین لیگ برتر و دسته یک تفاوتی باشد و تیم ها برای حضور در لیگ برتر انگیزه داشته باشند. نمی توان با تماس استاندار یا فرماندار موضوع حضور یک تیم در لیگ برتر حل گردد. ارزش لیگ برتر چه می گردد؟ اگر آیین نامه کارشناسی و بازنگری گردد طبیعتاً درست اجرا می گردد. در کل برای تیم ملی و خانواده والیبال آرزوی پیروزیت دارم. با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط سختی داریم. امیدوارم المپیک برگزار گردد و برنامه ریزی های فدراسیون به خوبی انجام گردد تا به نتیجه برسیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ارزش لیگ برتر والیبال باید حفظ گردد، تصمیم جدید فدراسیون تهدید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش لیگ برتر والیبال باید حفظ گردد، تصمیم جدید فدراسیون تهدید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید